۰
رییس اتحادیه فروشندگان تلفن همراه تشریح کرد

​​​​​​​ترفند واردکنندگان برای گران کردن گوشی موبایل

تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۳۰
​​​​​​​ترفند واردکنندگان برای گران کردن گوشی موبایل
​​​​​​​ترفند واردکنندگان برای گران کردن گوشی موبایل

آی‌تی‌من- ابراهیم درستی درباره آخرین وضعیت بازار تلفن همراه، اظهار کرد: با اقداماتی که صورت گرفت و راه‌اندازی سامانه رجیستری در حال حاضر تلفن همراه قاچاق در بازار وجود ندارد.

رییس اتحادیه فروشندگان تلفن همراه افزود: پیش از راه‌اندازی رجیستری سالانه ۲ هزار میلیارد تومان به جیب قاچاقچیان می‌رفت، اما اکنون این مبلغ به حساب دولت واریز می‌شود و از طرفی مردم نیز دیگر کالای قاچاق خریداری نمی‌کنند.

وی درباره قیمت گوشی موبایل گفت: قیمت تلفن همراه وابسته به نرخ دلار است و با نوسان آن قیمت تلفن همراه دچار تغییر می‌شود.

درستی ادامه داد: واحد‌های صنفی نقشی در افزایش قیمت گوشی ندارند و قیمت‌ها را شرکت‌های واردکننده تعیین می‌کنند و سود اصلی را آن‌ها می‌برند.

رییس اتحادیه فروشندگان تلفن همراه بیان کرد: برخی از شرکت‌ها برای تعدادی از اجناس دو قیمت دارند یعنی قیمت کالا در فاکتور با قیمت فروش متفاوت است و فروشنده‌های واحد‌های صنفی برای پول مازادی هم که پرداخت می‌کند بدون سند می‌ماند.

وی گفت: ۹۰ درصد افزایش قیمت‌ها مربوط به شرکت‌های واردکننده است و واحد‌های صنفی نقشی در آن ندارند.

درستی با بیان افزایش تقاضا در بازار به واسطه برگزاری آموزش مدارس در فضای مجازی افزود: علی رغم افزایش تقاضا خوشبختانه بازار با کمبود مواجه نیست و با پشت سر گذاشتن بحران کرونا و بهبود شرایط، وضعیت بازار بهتر خواهد شد.

رییس اتحادیه فروشندگان تلفن همراه گفت: از واحد‌های صنفی تقاضا داریم که حداقل سود را دریافت کنند تا به خانواده‌های دانش آموزانی که برای خرید مراجعه می‌کنند فشار کمتری وارد شود.

وی تاکید کرد: شرکت‌های واردکننده قیمت‌هایی را تعیین کنند که هم واحد‌های صنفی سود عادلانه خود را دریافت کند و هم به مصرف کننده اجحاف نشود.


 
مرجع : میزان
کد مطلب : ۲۷۳۶۲۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما