کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آیا آیفون ۲۰۲۰ تغییرات اساسی می‌کند؟

20 ارديبهشت 1399 ساعت 17:02

اپل قرار است تا اواسط شهریور امسال از گوشی جدیدش با نام آیفون ۱۲ رونمایی کند؛ ظاهرا این غول آمریکایی قصد ندارد تاریخ عرضه محصولات جدیدش را تغییر دهد.



آی‌تی‌من- چند ماهی تا زمان رونمایی و عرضه آیفون ۱۲ باقی مانده اما بازار شایعات درباره این محصول داغ است. در این گزارش به همه شایعات و اطلاعاتی که درباره این گوشی منتشر شده می‌پردازیم.

اپل پارسال آيفون ۱۱ را در تاریخ ۱۱ سپتامبر (۱۹ شهریور) معرفی کرد. امسال با توجه به انتشار ویروس کرونا، شایعاتی منتشر شده بود مبنی بر عرضه دیرهنگام آیفون‌های ۲۰۲۰، اما اپل به شایعات پایان داد و اعلام کرد که تاریخ عرضه این محصول به تعویق نخواهد افتاد و مثل هر سال یعنی اواسط شهریور معرفی می‌شود. اما درباره عرضه این گوشی، گفته می‌شود که به دلیل به تاخیر افتادن تولید انبوه آن، احتمالا عرضه اولیه مطابق هر سال صورت می‌گیرد اما پارت دوم این محصول با کمی‌تاخیر به بازار خواهد رسید.

اپل اعلام کرده که امسال چهار مدل آیفون به بازار عرضه می‌کند که همه آنها از سرویس‌های شبکه 5G بهره می‌برند؛ بر اساس تجربیات گذشته، گوشی‌های مبتنی بر فناوری 5G معمولا قیمت بالاتری دارند؛ مثلا گلکسی اس 20 5G حدود ۳۰۰ دلار از نسخه معمولی گران‌تر بود یا نسخه 5G گلکسی نوت ۱۰ حدود ۲۰۰ دلار با نسخه معمولی این گوشی اختلاف قیمت داشت. با این حال اپل چند ماه پیش اعلام کرده بود که قیمت گوشی‌های ۲۰۲۰ با نسل‌ قبلی متفاوت نخواهد بود.

بر اساس شایعات، قیمت آیفون ۱۲ پرو مکس با پردازنده  A14، بدنه‌ای از جنس فولاد ضد زنگ، نمایشگر OLED، پشتیبانی از فناوری ۵G و دوربین سه‌گانه حدودا ۱.۱۰۰ دلار خواهد بود. این مشخصات دقیقا برای مدل پرو نیز مشابه است اما به سبب نمایشگر کوچک‌تر، قیمت آن به ۱۰۰۰ دلار کاهش یافت. دو مدل دیگر با قیمت بسیار کمتر و مشخصات نه چندان ضعیف‌تر راهی بازار خواهند شد. مثلا قیمت آیفون ۱۲ ۶.۱ اینچی با همان مشخصات اما دوربین دوگانه، ۷۴۹ دلار و قیمت آیفون ۱۲ با نمایشگر ۵.۱ اینچی هم ۶۴۹ دلار خواهد بود.

از آنجا که انتظار می‌رود آیفون‎‌های 2020 با پشتیبانی از شبکه 5G عرضه شوند، احتمالا شاهد ارایه پردازنده A14 اپل خواهیم بود؛ بر این اساس شاهد پردازشی سریع‌تر از قبل در گوشی‌های آیفون 12 خواهیم بود. همچنین قابلیت پشتیبانی از قلم Apple Pencil نیز دیگر ویژگی مورد انتظار آیفون 12 خواهد بود.

از سوی دیگر پیش‌بینی می‌شود که باتری در گوشی‌های جدید اپل ارتقا یابد و احتمال می‌رود قابلیت شارژ معکوس به ویژگی‌های آیفون اضافه شود.

اولین بار اپل از دوربین سه گانه در بدنه گوشی‌های آیفون 11 استفاده کرد. حالا پیش‌بینی می‌شود که در گوشی‌های آیفون 12 شاهد ارایه دوربین چندگانه باشیم و احتمالا سنسور ToF به دوربین‌های اصلی اضافه خواهد شد. از سوی دیگر گفته می‌شود که دوربین‌های آیفون در سال 2020 از سنسورهای 3 بعدی پشتیبانی خواهند کرد.

 


کد مطلب: 273640

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/273640/آیا-آیفون-۲۰۲۰-تغییرات-اساسی-می-کند

ITMen
  https://www.itmen.ir