۰
ماسایوشی سان: تک‌شاخ‌های ما به دره کرونا سقوط کرده‌اند

ثبت زیان بی‌سابقه در صندوق ویژن فاند

تاریخ انتشار
سه شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۴۹
ثبت زیان بی‌سابقه در صندوق ویژن فاند
ثبت زیان بی‌سابقه در صندوق ویژن فاند

آی‌تی‌من- این زیان عملیاتی در ویژن فاند که بیش از 50 درصد سهام آن متعلق به سافت‌بنک است و عربستان سعودی نیز سرمایه‌گذاری 45 میلیارد دلاری در آن انجام داده است، شامل زیان ده میلیارد دلاری شرکت محیط کار اشتراکی WeWork و اوبر می‌شود. به این ترتیب سافت‌بنک نیز با زیان سالانه 1.4 تریلیون ینی مواجه شده است.

ماسایوشی سان، بنیان‌گذار سافت‌بنک، در جلسه‌ای که به منظور تشریح عملکرد مالی این شرکت برگزار شد، با بیان اینکه پاندمی کرونا یک بحران بی‌سابقه است، آن را با دوره رکود بزرگ مقایسه کرد.

رکود بزرگ (the Great Depression) به رکود گسترده اقتصادی جهان، یک دهه پیش از آغاز جنگ جهانی دوم گفته می‌شود که از سال ۱۹۲۹ تا اواخر دهه ۱۹۳۰ یا اوایل ۱۹۴۰ طول کشید و آن را  می‌توان عمیق‌ترین، طولانی‌ترین و گسترده‌ترین بحران اقتصادی قرن بیستم دانست.

سان با بیان اینکه تعدادی از شرکت‌های تک‌شاخ (یونیکورن) این صندوق سرمایه‌گذاری به دره ویروس کرونا سقوط کرده‌اند، افزود: به گمان من برخی از این شرکت‌ها قادر به صعود دوباره خواهند بود.

صندوق 100 میلیارد دلاری ویژن فاند تا ماه مارس امسال در 88 استارتاپ مبلغ 69.6  میلیارد دلار سرمایه گذاری کرده و تا پیش از بحران کرونا نیز، در دو فصل متوالی زیان ثبت کرده بود.

از سوی دیگر، علی‌بابا، غول تجارت الکترونیکی چین نیز که بزرگ‌ترین دارایی سافت‌بنک است، در حال قطع ارتباط با این شرکت است و اعلام شده که جک‌ ما، بنیان‌گذار علی‌بابا، از هیات مدیره سافت‌بنک کناره‌گیری کرده است.

OneWeb نیز که در زمینه ارایه اینترنت ماهواره‌ای فعال است و از شرکت‌هایی است که با حمایت و سرمایه‌گذاری سافت‌بنک فعالیت می‌کند، در ماه مارس گذشته، اعلام ورشکستگی کرد.


 
مرجع : Reuters
کد مطلب : ۲۷۳۶۷۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما