۰
با درخواست فعالان حوزه فاوا و پیگیری نمایندگان

پیشنهاد تشکیل کمیسیون ویژه فاوا به هیات رییسه مجلس رفت

تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۱۶
پیشنهاد تشکیل کمیسیون ویژه فاوا به هیات رییسه مجلس رفت
پیشنهاد تشکیل کمیسیون ویژه فاوا به هیات رییسه مجلس رفت
 
آی‌تی‌من- مجتبی رضاخواه نماینده مردم تهران در صفحه شخصی خود در توییتر از ارسال نامه برای ایجاد کمیسیون ویژه فناوری اطلاعات، فضای مجازی و اقتصاد دیجیتال خبر داد و نوشت: «قدم اول برای قانونمندسازی فضای مجازی، نظارت بر حسن اجرای دولت الکترونیک، ایجاد زیرساخت لازم جهت توسعه اقتصاد دیجیتال را در مجلس برداشتیم؛ پیشنهاد ایجاد کمیسیون ویژه فناوری اطلاعات، فضای مجازی و اقتصاد دیجیتال» به هیات رییسه مجلس ارایه شد.»

نمایندگانی مانند مجتبی رضاخواه، احمد نادری، روح الله ایزدخواه، محسن زنگنه، احمد راستینه، سید نظام الدین موسوی، حسین حق وردی،‌هاجر چنارانی، سمیه رفیعی، حسن شجاعی، مهدی طغیانی، اقبال شاکری، رضا تقی پور، روح الله نجابت و چند نماینده دیگر از جمله درخواست کنندگان تشکیل این کمیسیون هستند.

در همین رابطه اما نامه درخواست 354 از فعالان حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات برای تشکیل کمیسیون ویژه فاوا نیز منتشر شد که از روزهای قبل خواستار تشکیل کمیسیون « فناوری اطلاعات و اقتصاد دیجیتال » در مجلس شورای اسلامی‌شدند.

در بخشی از این نامه خطاب به نمایندگان این دوره از مجلس شورای اسلامی ‌آمده است «معتقدیم فناوری‌های نوین و به ویژه فناوری اطلاعات و ارتباطات قادر است در بیشتر شئون زندگی و ارکان اقتصادی کشور تاثیر گذاشته، اثربخشی و کارایی هر بخش را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. در صورتی که درک صحیحی از این مفهوم در مسوولان و قانون‌گذاران کشور پدید آید، می‌توان متصور بود که شعار سال یعنی «جهش تولید» با همین نگاه و استفاده درست از ابزارهای فناورانه مُحقق شود و دور از انتظار نیست که بتوانیم اقتصاد کشور را به کمک صنعت ICT متحول و ایران عزیزمان را به یکی از قدرت‌های برتر اقتصادی منطقه و بلکه دنیا تبدیل کنیم.

به رغم نقش مهمی‌که فناوری اطلاعات و ارتباط در مناسبات سیاسی، اقتصادی و امنیتی جهان ایفا می‌کند، همواره در سال‌های گذشته شاهد بی‌مهری مسوولان به این صنعت و فعالین آن بوده‌ایم که با کمک شما در این دوره امیدواریم شاهد رفع مشکلات و رونق روزافزون این صنعت باشیم؛ ان‌شاءالله. اقتصاد دیجیتال نمود جدیدی از اقتصاد دانش‌بنیان و مبتنی بر فناوری‌های نوین است که با تکیه بر دانش و خلاقیت جوانان کشور در حال توسعه و بالندگی است.

بنابر این انتظار می‌رود که حمایتهای قانونی و مالی که برای سایر حوزه‌های فناوری صورت گرفته است برای صنعت ICT با نگاه تاثیر بر اقتصاد-و نه یک صنعت حاشیه‌ای لوکس- تعمیم یابد.

در همه دنیا این صنعت برای تکمیل زنجیره خود نیاز به ارتباط مستمر بازرگانی و مالی با سایر کشورهای دنیا دارد و به همین سبب تصمیمات خلق‌الساعه در جلوگیری از واردات یا صادرات محصولات و خدمات مرتبط، ضررهای جبران‌ناپذیری برای این صنعت در بر خواهند داشت.

فعالان بخش خصوصی فناوری اطلاعات و ارتباطات با امضای ذیل این نامه حمایت خود را نسبت به تشکیل «کمیسیون فناوری اطلاعات و اقتصاد دیجیتال » اعلام می‌دارند و تمام همت خود را برای حرکت در جهت سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی و اقتصادی درونزا و برونگرا به کار خواهند گرفت.

از طرف دیگر از شما تقاضا دارند که موانع و مشکلات موجود را با شنیدن حرف فعالان صنعت و استفاده از ظرفیت قانونی موجود پیگیری و تا رفع کامل آن مجدانه تلاش نمایید.»


 
کد مطلب : ۲۷۳۶۹۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما