۰
تعدیل نیرو در تیم خبری‌ مایکروسافت

انتخاب و انتشار اخبار رسانه‌های مایکروسافت به هوش مصنوعی سپرده می‌شود

تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۴۹
انتخاب و انتشار اخبار رسانه‌های مایکروسافت به هوش مصنوعی سپرده می‌شود
انتخاب و انتشار اخبار رسانه‌های مایکروسافت به هوش مصنوعی سپرده می‌شود
 
آی‌تی‌من- اخراج این روزنامه‌نگاران بخشی از برنامه مایکروسافت برای اتکا به هوش مصنوعی در انتخاب اخبار و محتوا برای ارایه روی سایت MSN.COM، مرورگر Edge و سایر اپلیکیشن‌های خبری این شرکت است.

مایکروسافت واحدی به نام SANE (سرنام جست‌وجو، آگهی‌ها، اخبار و Edge) که کارکنان قراردادی آن، وظیفه دروازه‌بانی خبر و انتخاب اخبار و گزارش‌ها را دارند. نیروهای تعدیل شده عمدتا از این واحد هستند.

یک سخنگوی مایکروسافت در بیانیه‌ای اعلام کرد: همچون همه شرکت‌ها، ما مدام کسب‌وکارمان را می‌سنجیم که نتیجه آن، می‌تواند افزایش سرمایه‌گذاری در برخی بخش‌ها یا تغییر رویه بخش‌های دیگر باشد و این تصمیم‌ ربطی به شرایط همه‌گیری کنونی ندارد.

اگرچه مایکروسافت مدعی شده که تعدیل نیرو در بخش خبر با همه‌گیری ویروس کرونا ارتباط ندارد؛ کسب‌وکارهای رسانه‌ای در سراسر جهان، از شبکه‌های تلویزیونی گرفته تا روزنامه‌ها و رسانه‌های آنلاین، با افت چشمگیر درآمد تبلیغات به دلیل همه‌گیری کرونا درگیر هستند.

بیزینس اینسایدر که روز جمعه نخستین بار خبر این تعدیل نیرو را منتشر کرد، اشاره کرده که حدود 50 نفر از اخراجی‌ها، کارکنان بخش خبر مایکروسافت در آمریکا هستند. علاوه بر این گاردین اعلام کرده که پس از تصمیم مایکروسافت مبنی بر توقف به‌کارگیری انسان برای قرار دادن خبر در صفحه خانگی سایت‌هایش، 27 نفر نیز از کارکنان این شرکت در بریتانیا تعدیل شده‌اند.

مایکروسافت بیش از 25 سال است که در کسب‌وکار خبر و رسانه فعال است. این شرکت در سال 1995 وب‌سایت MSN را افتتاح کرد و دو سال پیش هم در مراسم افتتاح بخش Microsoft News اعلام شد که بیش از 800 ویراستار و دبیر خبر در 50 نقطه جهان برای این شرکت کار می‌کنند.

اما این غول فناوری در ماه‌های اخیر به تدریج استفاده از هوش مصنوعی را در بخش Microsoft News پیگیری کرده و ناشران و روزنامه‌نگاران را نیز به استفاده از این فناوری تشویق کرده است.

هوش مصنوعی در مایکروسافت هم‌اکنون وظیفه پویش به دنبال محتوا، پردازش و فیلتر آن و حتی پیشنهاد عکس مناسب به ویراستاران را به عهده دارد.


 
مرجع : The Verge
کد مطلب : ۲۷۳۶۹۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما