۰

سرمایه‌گذاران دانش‌بنیان بیمه می‌شوند

تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۴۲
سرمایه‌گذاران دانش‌بنیان بیمه می‌شوند
سرمایه‌گذاران دانش‌بنیان بیمه می‌شوند

آی‌تی‌من- محمدحسین رضوانیان، مدیر ارزیابی سرمایه‌گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی اظهار کرد: برای اولین بار موضوع ضمانت سرمایه‌گذاری طرح‌های دانش‌بنیان در کشور مطرح شده است و مذاکرات و توافقات این موضوع با بیمه مرکزی نهایی و قرارداد آن نیز منعقد شده است.

وی با بیان اینکه در این خدمت جدید، ضمانت سرمایه‌گذاری در طرح‌های دانش‌بنیان مد نظر است، هدف صندوق نوآوری و شکوفایی را از ایجاد این خدمت کاهش ریسک سرمایه‌گذاری در طرح‌های دانش‌بنیان برشمرد و اظهار کرد: این اقدام موجب ایجاد جذابیت برای بخش‌های خصوصی کشور به منظور ورود به این عرصه خواهد شد.

به گفته رضوانیان، قاعدتا سرمایه‌گذاران انتظار بازده متناسب با ریسک پذیرفته شده خود را دارند که با توجه به ریسک‌های سرمایه‌گذاری در صنایعی با فناوری بالا و دانش‌بنیان، سرمایه‌گذاران به دنبال بازده‌های بالاتر از میانگین سرمایه‌گذاری در بخش‌های دیگر خواهند بود، ولی با توجه به ذات سرمایه‌گذاری در حوزه دانش‌بنیان، می‌توان با تضمین سرمایه‌گذاری صورت گرفته بخشی از این ریسک‌ها را مدیریت و برای بخش خصوصی، ایجاد جذابیت کرد.

وی تاکید کرد: در همین راستا قرار است که شرکت‌های بیمه، جهت ارایه بیمه سرمایه‌گذاری به متقاضیان با همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی اقدام کنند.

رضوانیان با بیان اینکه در واقع بیمه سرمایه‌گذاری خدمتی جدید است که صندوق نوآوری و شکوفایی با همکاری بیمه مرکزی بعد از این ارائه می‌کند، بیان کرد: در واقع این بیمه می‌تواند تضمینی برای سرمایه‌گذار باشد که در صورت شکست طرح، ضرر و زیان سرمایه‌گذار را کاهش دهد.

مدیر ارزیابی سرمایه‌گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی با بیان اینکه معمولاً طرح‌ها برای بازه‌های ۳ تا ۵ ساله تعریف و عملیاتی می‌شوند، عنوان کرد: متقاضیان می‌توانند برای این مدت زمان سرمایه‌گذاری خود را بیمه کنند.

وی گفت: در واقع اگر پروژه دانش‌بنیان به نتیجه برسد که سرمایه‌گذار از سود طرح منتفع خواهد شد ولی اگر به هر دلیلی پروژه به اهداف خود نرسد، شرکت بیمه‌گر، ضرر و زیان سرمایه‌گذار را مطابق تعهد خود جبران خواهد کرد.

رضوانیان عنوان کرد: این خدمت در اکوسیستم دانش‌بنیان کشور کاملاً جدید است و همه اقدامات لازم برای ایجاد این خدمت با بیمه مرکزی نهایی شده است.

وی در پایان گفت: از این به بعد سرمایه‌گذاران طرح‌های دانش‌بنیان می‌توانند با بیمه کردن سرمایه‌گذاری‌های خود، ریسک سرمایه‌گذاری خود را کاهش دهند.
 
مرجع : مهر
کد مطلب : ۲۷۳۷۰۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما