کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

پلیس فتا هشدار داد:

مجرمان سایبری در کمین متقاضیان پیش فروش خودرو

19 خرداد 1399 ساعت 21:50

رییس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا به متقاضیان پیش فروش خودروهای ایران خودرو در رابطه با سواستفاده مجرمان سایبری هشدار داد.



آی‌تی‌من- محمدعلی رجبی با اعلام این مطلب، اظهار کرد: متقاضیان خودرو مراقب تماس‌های تلفنی و پیامک‌های پیش ثبت نام خودرو باشند.

وی با بیان اینکه سایت‌های رسمی ‌شرکت‌های خودرو ساز و رسانه‌های معتبر تنها مرجع رسمی‌اطلاع رسانی هستند در رابطه با نحوه سو استفاده مجرمان سایبری، گفت: مجرمان سایبری با برقراری تماس تلفنی و یا ارسال پیامک از سرشماره‌های خدماتی سعی می‌کنند تا قربانیان خود را به وب‌سایت‌های جعلی پیش ثبت نام خودرو یا اعلام نتایج فروش خودرو هدایت و یا با شگرد تخلیه تلفنی از آن‌ها کلاهبرداری کنند.

رجبی در ادامه اضافه کرد: با توجه به اینکه متقاضیان ثبت نام خودرو زیاد است، این احتمال که هموطنان در دام کلاهبرداران قرار بگیرند، کم نیست و باید در خصوص موضوعات پس از ثبت نام خرید خودرو، دقت بیشتری از سوی متقاضیان صورت بگیرد.

رییس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا در پایان در ارتباط با حمایت و نظارت پلیس فتا، افزود: هموطنان در صورت هر گونه مشاهده مشکل و موضوع مشکوک به کلاهبرداری، مراتب را سایت پلیس فتا گزارش دهند تا با ورود به پرونده، شکایات مردمی‌حل و فصل شود.

این بازار داغ برای مجرمان سایبری پیرو اخبار و روند جدید ایران خودرو ایجاد شد بر اساس این شرایط از میان ۳ میلیون نفر که برای پیش فروش ۱۵ هزار خودرو پیش ثبت نام کرده‌اند تنها واجدین شرایط که تا روز جمعه مشخص می‌شوند در قرعه کشی برای دریافت خودرو شرکت خواهند کرد.

این خودروها بنابر گفته مدیرعامل ایران خودرو تا سه ماه آینده به صاحبان آنها تحویل داده می‌شود.

 


کد مطلب: 273708

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/273708/مجرمان-سایبری-کمین-متقاضیان-پیش-فروش-خودرو

ITMen
  https://www.itmen.ir