۰

اپل iOS 14 را رسما معرفی کرد

تاریخ انتشار
سه شنبه ۳ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۳۴
اپل iOS 14 را رسما معرفی کرد
اپل iOS 14 را رسما معرفی کرد

آی‌تی‌من- این نسخه از سیستم‌عامل اپل علاوه بر تغییرات ظاهری، شامل یک سری ویژگی‌ها و قابلیت‌های جدید هم شده و قطعا باعث می‌شود تا آیفون و آیپدهای این شرکت کامل شوند.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های iOS 14، ترکیب چینش اپلیکیشن‌‌ها است که به نام App Library  معرفی شده و به شکل خودکار اپلیکیشن‌هایی که قابلیتی شبیه به هم دارند در یک دسته و کنار هم قرار می‌گیرند. همچنین اپلیکیشن‌هایی که بیشتر توسط کاربر استفاده می‌شوند در یک لیست جداگانه قرار می‌گیرند.



اپل همچنین در iOS 14 ویجت‌هایی جدید ارایه کرده که امکان اضافه کردن آن‌ها به صفحه هوم وجود دارد. ویجت‌های جدید آی‌او‌اس شامل اطلاعات هستند و در ابعاد مختلف در دسترس کاربر قرار می‌گیرند.

دسترسی به این ویجت‌ها از طریق Today View امکان‌پذیر است و می‌توان این ویجت‌ها را از صفحه Today View خارج و به صفحه اصلی اضافه کرد. به این ترتیب اپلیکیشن‌ها به شکل خودکار تغییر مکان می‌دهند تا ویجت جدید جاگیر شود.

ازطریق گالری ویجت‌ (Widget Gallery) می‌توان به ویجت‌های جدید دسترسی پیدا کرد و کاربر می‌تواند این ویجت‌ها را در سایز‌های دلخواه به صفحه اصلی انتقال دهد.

یکی دیگر از قابلیت‌هایی که در  iOS 14 لحاظ شده، حالت تصویر در تصویر است.

اپل همچنین دستیار صوتی سیری را به‌روزرسانی کرده که به این ترتیب رابط کاربری سیری بهبود یافته است و برخلاف نسخه قبلی تمام صفحه را نمی‌پوشاند.

بر اساس گزارش اپل، این برنامه ترجمه موسوم به Translate به شما امکان می‌دهد تا با آن صحبت کنید یا متن مورد نظر خود را در آن بنویسید و سپس آن را به یکی از 11 زبانی که توانایی ترجمه به آنها را دارد، تبدیل می‌کند. در نهایت، متن ترجمه شده روی نمایشگر نمایش داده می‌شود و توسط یک صدا از طریق بلندگوی آیفون پخش خواهد شد.

اپل می‌گوید که برنامه Translate از موتور عصبی آیفون برای پردازش تبدیل زبان استفاده می‌کند و کاملاً آفلاین کار خواهد کرد که هم می‌تواند برای حریم خصوصی مفید باشد و همچنین در مکان‌هایی که دارای اینترنت ضعیف یا بدون اینترنت هستند، کار می‌کند.

با این برنامه پس از شروع گپ زدن با یک شخص که هم‌زبان شما نیست، می‌توانید صفحه را به حالت افقی درآورید و حالت مکالمه را فعال کنید. این کار به سادگی متن را بزرگ می‌کند تا خواندن متن ترجمه شده برای هر دو طرف آسان‌تر شود.

برنامه Translate باید ارتباط با کسانی که به زبان غیر انگلیسی صحبت می‌کنند را آسان کند، حال چه در زندگی روزمره باشد و چه در هنگام مسافرت به خارج از کشور.

این برنامه همزمان با عرضه iOS 14 در پاییز امسال در دسترس خواهد بود.

اپلیکیشن Messages نیز در iOS 14 مشمول تغییراتی شده و بخش میموجی از آیکون‌های جدیدی پشتیبانی می‌کند که در میان آنها صورتک‌های ماسک‌دار با توجه به شرایط جدید دنیا و درگیری با ویروس کرونا، جالب به نظر می‌‌رسد.

در بخش اپل مپس نیز تغییراتی ایجاد شده و مسیریابی بر اساس حرکت دوچرخه اضافه شده است. در این اپ می‌توان مسیرهای شلوغ یا خلوت را بررسی و مسیریابی کرد، ایستگاه‌های شارژ برقی اتومبیل را پیدا کرد. البته این قابلیت فعلا فقط برای اتومبیل BMW و فورد در دسترس است.



بر اساس گزارش اپل، در نسخه جدید CarPlay این امکان فراهم شده که به‌شکلی ساده و سریع کاربر می‌توان به‌وسیله آیفون به خودرو دسترسی پیدا کند و امکان به‌اشتراک‌گذاری کلیدهای مجازی ازطریق iMessage فراهم خواهد شد.

درکنار موارد یادشده، نسخه جدید آی‌او‌اس میزبان قابلیت App Clip است که به شما امکان می‌دهد در زمانی سریع بدون نیاز به دانلود نسخه کامل اپلیکیشن‌ها، آن‌ها را اجرا کنید و به‌شکل اولیه به کار با آن‌ها بپردازید. درواقع به‌لطف App Clip می‌توانید بخشی از اپلیکیشن را بدون دانلود نسخه کامل تجربه کنید تا درنهایت برای دانلود نسخه کامل تصمیم بگیرید. یکی از مدیران اپل App Clip را این‌چنین توصیف می‌کند: «بخش کوچکی از هر اپلیکیشن که می‌توان به‌شکل ساده و سریع به آن دسترسی پیدا کرد». امکان اجرای App Clip ازطریق تگ‌های NFC، مرورگر سافاری، اپل مپس، کد QR و موارد دیگر وجود دارد. اپل همچنین App Clip Code را معرفی کرده که شامل کدی بصری و NFC است.

در این نسخه جدید قابلیت‌های جدیدی همچون پایش خواب کاربران، wind down، complication و پشتیبانی از امکان مسیریابی برای دوچرخه سواران اضافه شده است تا تجربه بسیار بهتری را برای کاربران ساعت‌های هوشمند اپل به ارمغان بیاورد.

کاربران اپل که از مدت‌ها پیش خواستار افزوده شدن امکان رهگیری میزان و کیفیت خواب بودند، از این پس با دریافت این آپدیت جدید روی ساعت‌های هوشمند اپل می‌توانند از امکان پایش خواب بهره ببرند. در واقع قابلیت مذکور در این نسخه به کاربر اجازه می‌دهد هشدارهای مربوط به زمان خواب و بیداری تعیین و دریافت کند.

قابلیت Wind Down نیز که مستقیماً با گوشی آیفون در ارتباط است، به کاربر کمک می‌کند میانبرهای خاصی برای اپلیکیشن‌ها برای نمایش دوباره نوتیفیکیشن در زمانی دیگر ایجاد کند. این قابلیت همچنین امکان ایجاد لیست پخش در اپل موزیک و اجرای اپلیکیشن‌های دیگری همچون home و Calm را نیز فراهم می‌کند.

قابلیت complication نیز در واقع مربوط به استفاده کاربر از ویجت‌های روی صفحه اصلی اپل واچ از و به کاربران اجازه شخصی سازی‌های بیشتری را برای تنظیم واچ‌فیس‌ها و ویجت‌های مورد استفاده می‌دهد. کاربران همچنین قادر خواهند بود واچ فیس‌های خود را با سایر افراد به واسطه قابلیت face sharing به اشتراک بگذارند.

دوچرخه سواران نیز می‌توانند با دریافت این نسخه جدید از مسیریابی‌های بیشتر و دقیق‌تری برای فعالیت‌های ورزشی خود استفاده کنند.


 
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۳۷۳۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما