۰
با مشارکت نظام‌صنفی رایانه‌ای، اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات و سندیکای صنعت مخابرات

کمیته مشترک «سنا» برای پیگیری مطالبات صنف فاوا شکل گرفت

تاریخ انتشار
دوشنبه ۹ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۵۸
کمیته مشترک «سنا» برای پیگیری مطالبات صنف فاوا شکل گرفت
کمیته مشترک «سنا» برای پیگیری مطالبات صنف فاوا شکل گرفت
 
آی‌تی‌من- محمدباقر اثنی عشری رییس، برات قنبری دبیر کل و آزاد معروفی رییس کمیسیون شبکه سازمان، داود ادیب رییس هیات مدیره، فریبرز نژاد دادگر عضو هیات مدیره و دبیر و اسماعیل ثنایی نایب رییس دوم اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران، حسین ریاضی رییس هیات مدیره و فرامرز رستگار دبیر و عضو هیات مدیره سندیکای صنعت مخابرات ایران در این نشست حضور داشتند.

در این نشست مسایل و مشکلات مشترک فعالان صنعت از جمله کمبود و مشکلات تخصیص ارز، شفاف نبودن روند ارزیابی و تایید نمونه و همچنین مشکلات تولیدکنندگان داخلی و بیکاری فزاینده در این حوزه مطرح شد و مورد بررسی قرار گرفت.

حاضران در این نشست به دغدغه‌های مشترک همه تشکل‌ها و فعالان حوزه فناوری اطلاعات پرداخته و تاکید کردند اگر چه هرکدام از تشکل‌ها ظاهرا بخش مختلفی از صنعت را تحت پوشش دارند ولی به دلیل توسعه و گسترش کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات در ارکان محتلف جامعه و شرایط حاکم بر کشور طی سال‌های اخیر، مشکلات و موضوعات مشترکی بین همه ما بوجود آمده به نحوی که اکنون نقاط مشترک ما بسیار بیش از تفاوت‌ها و اختلاف‌‌ها است. همه حاضرین بر این باور بودند در حالی که تمام بخش‌های این صنعت درگیر بحران‌های داخلی و خارجی بسیاری است، مشکلاتی چون ثبت سفارش، اختصاص ارز و تایید نمونه گریبان فعالان این صنعت را گرفته است. اشاره شد که سازمان نظام صنفی رایانه‌ای نیز برای رفع این مشکلات مذاکراتی را با نهادهای ذیربط انجام داده و نامه‌هایی هم به سازمان‌های مختلف مانند سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و بانک مرکزی ارسال شده است.

حاضران در این نشست ضمن تایید وجود مشکلات و دغدغه‌های مشترک، به این نتیجه رسیدند که تشکل‌ها باید یک کمیته مشترک تشکیل دهند و دغدغه را به صورت هماهنگ پیگیری کنند. نمایندگان نظام صنفی، اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات و سندیکای صنعت مخابرات بر این یاورند که در تمام دنیا روند صنعت به سمت همگرایی است و بخش‌های مختلف حوزه فناوری بسیار به هم نزدیک شده‌اند. در ادامه همکاری‌های مشترک و با وجود اشتراکات زیاد بین حوزه‌ها، حتی امکان برگزاری نمایشگاه مشترکی با عنوان نمایشگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات نیز وجود دارد. آنها اظهار داشتند با وجود مشکلات زیاد و بحران کنونی که اهمیت فناوری اطلاعات را بیش از پیش نمایان کرد، اکنون زمان بسیار مناسبی برای هم صدایی و هم گرایی تشکل‌ها است.

همه شرکت کنندگان در این نشست تاکید کردند که این گفتگوها و همکاری‌های مشترک برپایه درهم تنیدگی کنونی حوزه فناوری ارتباطات و فناوری اطلاعات شکل گرفته و نزدیکی این دو حوزه و وابستگی روزافزون آنها به یکدیگر بستری برای همکاری و اتحاد بیشتر بین فعالان صنعت به وجود آورده است. به نظر می‌رسد دغدغه‌های مشترک شرکت‌ها در چند ماهه اخیر و خطر کوچک شدن و از بین رفتن کسب و کارها و مسائلی مانند بیمه و مالیات که گریبان بسیاری را گرفته ‌است، تاثیرات جدی بر تمام اکوسیستم فناوری اطلاعات و ارتباطات گذاشته و تاثیرات نامعلوم بیشتری نیز در آینده به دنبال خواهد داشت. از سوی دیگر مشکلات پیش از این بحران هم همچنان در جای خود باقی و نیازمند پیگیری است، از جمله موضوع بدهی کارفرما به شرکت‌ها. در حالی که شرکت‌ها موظف به پرداخت مستمر و منظم عوارض و حق بیمه و مالیات خود هستند و مهلت‌های زمانی چندانی هم ندارند، کارفرما تعهدات مالی خود را گاهی ظرف چند ماه و چند سال ایفا می‌کند.

نمایندگان سازمان نظام صنفی رایانه‌ای به عنوان میزبان این نشست، عنوان کردند سازمان نظام صنفی خانه صنف است و تلاش می‌کند برای همه بخش‌های صنعت هر آنچه را در توان دارد انجام بدهد. آنها بیان کردند از مشارکت همه تشکل‌هایی که علاقه مند یاری رسانی در انجام این امور هستند استقبال و سپاسگزاری می‌کنند. همچنین با توجه به برنامه برگزاری نمایشگاه الکامپ در شهریورماه سال جاری، سازمان نظام صنفی رایانه ای به منظور اجرای بهتر آن، از پیشنهادهای تشکل‌ها، فعالان و دست و اندرکاران استقبال می‌کند.

در پایان این نشست، تشکل‌های حاضر در جلسه در خصوص یک کمیته مشترک با نام «سَنا» توافق کرده و مقرر شد که هر سه تشکل نمایندگان خود را برای حضور در این کمیته معرفی کنند.


 
کد مطلب : ۲۷۳۷۴۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما