۰
رضا باقری اصل، دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات اعلام کرد:

تخصیص کد کارگاه برای دفاتر مجازی با کدپستی مشترک یا محل اقامت قانونی

تاریخ انتشار
دوشنبه ۹ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۵۸
تخصیص کد کارگاه برای دفاتر مجازی با کدپستی مشترک یا محل اقامت قانونی
تخصیص کد کارگاه برای دفاتر مجازی با کدپستی مشترک یا محل اقامت قانونی

آی‌تی‌من- رضا باقری اصل، دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات گفت: در حال حاضر مصوبه‌ای برای تخصیص کد کارگاه به تمام کسب و کارهای مجازی بر اساس محل اقامت قانونی یا به صورت مشترک با دیگر کسب و کارها، در شورای اجرایی فناوری اطلاعات تصویب شده‌است. بدین ترتیب کسب و کارهای مجازی و تجارت الکترونیکی می‌توانند با ارائه کدپستی یک آدرس مشترک با سایر شرکت ها یا محل اقامت قانونی، کد کارگاه کسب و کار خود را دریافت کنند.
 
کسب و کارهای غیراینترنتی منتظر مصوبه شورای عالی کار بمانند
دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات در مورد بقیه کسب و کارها و شرکت‌های تجاری هم توضیح داد: وزرای ذی‌ربط از اجرای این مصوبه برای همه حوزه‌های تجاری دفاع کرده‌اند؛ اما تصویب آن برای همه کسب و کارها و شرکت‌های تجاری مستلزم تصویب در شورای عالی کار است. وزیر کار رفاه و تعاون اجتماعی از این مصوبه حمایت کرده‌اند و من اطمینان دارم که این مصوبه برای تعمیم به دیگر کسب و کارهای غیر مجازی هم در شورای عالی کار دچار مشکلی نخواهد شد.
 
استقبال دولت از شفافیت کسب و کارهای مجازی
رضا باقری اصل توضیح داد: گرایش کشور به کسب و کارهای مجازی پررنگ‌تر از گذشته‌است و حاکمیت از توسعه این بخش بیش از هر زمان دیگری حمایت می‌کند. در نتیجه دولت از هر پیشنهادی که باعث تسهیل ثبت و ورود کسب و کارهای مجازی به بازار شود، استقبال کرده‌است.

وی در توضیح مزایای طرح ثبت شرکت‌ها با آدرس مشترک گفت: یکی از مسائلی که از سوی هیات دولت و وزرای ذی‌ربط مورد تأکید قرار گرفته‌است، افزایش شفافیت در فعالیت کسب و کارهای مجازی است. حاکمیت علاقهمند است که بسیاری از کسب و کارهایی که به دلیل موانع ثبت رسمی، به صورت زیرزمینی و غیرنظام‌مند فعالیت می‌کنند، به صورت رسمی و شفاف فعالیت خود را به ثبت برسانند. ثبت شرکت‌ها با آدرس مشترک و بدون نیاز به کدپستی یکتا، یک مانع بزرگ و یک هزینه سربار برای اجاره دفتر را از جلوی پای کسب و کارهای نوپا برای ثبت رسمی کسب و کارهای‌شان بر می‌دارد.
 
اعطای کدکارگاه تا دو ماه دیگر
باقری اصل در پاسخ به این سؤال که کسب و کارهای مجازی از چه زمان می‌توانند از مزایای این مصوبه بهره‌مند شوند گفت: به لحاظ حقوقی این مصوبه باید مراحل اداری و ابلاغ خود را طی کند، که تصور می‌کنم که یک یا دو ماه طول بکشد، اما تصویب آن نهایی شده و حداکثر تا دوماه دیگر برای فضای مجازی و کسب و کارهای اینترنتی اجرایی خواهد شد.
 
کسب و کارهای نیازمند به مجوز اماکن از این مصوبه مستثنا هستند
باقری اصل در توضیح ماهیت کسب و کارهایی که می‌توانند از این مصوبه بهره‌مند شوند گفت: تا پیش از تصویب شورای عالی کار، فقط کسب و کارهای مجازی و اینترنتی می‌توانند بدون آدرس کد کارگاه دریافت کنند. لازمه دریافت کد کارگاه برای شرکت‌های مجازی ببر مبنای آدرس اقامت قانونی یا به صورت مشترک، این است که ماهیت کسب و کار آن‌ها نیازمند مجوز اداره اماکن نیروی انتظامی نباشد.
 
باقری اصل در پایان گفت: بر اساس این مصوبه دیگر کد کارگاه‌ها برای شرکت‌های فناوری اطلاعات نیازمند کدپستی یکتا نیست، کسب و کارهای اینترنتی می‌توانند به سادگی بدون نیاز به آدرس واحد کد کارگاه درسافت کنند و کسب و کارهای اینترنتی که در دفاتر مشترک فعالیت می‌کنند، می‌توانند به ازای هر کسب و کار یک شرکت در همان آدرس کدکارگاه دریافت کنند.

 
کد مطلب : ۲۷۳۷۴۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما