۰
با رای هیات عمومی‌دیوان عدالت اداری

مصوبه رگولاتوری برای تایید صلاحیت مدیران اپراتورها باطل شد

تاریخ انتشار
شنبه ۱۴ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۰۲
مصوبه رگولاتوری برای تایید صلاحیت مدیران اپراتورها باطل شد
مصوبه رگولاتوری برای تایید صلاحیت مدیران اپراتورها باطل شد

آی‌تی‌من- دیوان عدالت اداری اعلام کرد که با شکایت یکی از شرکت‌های ارائه دهنده خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات از کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات با خواسته ابطال مصوبه شماره یک جلسه شماره 294 مورخ 98/6/24 ، موضوع در دستور کار هیات عمومی‌دیوان عدالت اداری قرار گرفت.

موضوع شکایت مربوط به مصوبه مورد اشاره بود که طی آن کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، الزامات احراز صلاحیت حرفه‌ای و تخصصی برای تصدی سمت‌های هیات مدیره، مدیران عامل و معاونین فنی دارندگان پروانه ارائه خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات با بیش از 500 هزار کاربر را تصویب کرده بود.

در نهایت هیات عمومی‌ دیوان عدالت اداری، مصوبه مورد شکایت را که بر اساس آن سمت‌ها، رشته‌های تحصیلی و سوابق حرفه‌ای و تخصصی خارج از ضوابط تعیین شده توسط کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، نمی‌توانند به عنوان اعضای هیات مدیره و مدیرعامل شرکت‌های تجاری ارایه دهنده خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات، انتخاب شوند، مغایر با حکم مقنن در ماده 111 قانون تجارت دانست و اعلام کرد که مستنبط از مفهوم مخالف ماده 111 قانون تجارت، سایر اشخاص جز اشخاص ذکر شده در حکم ماده یاد شده می‌توانند به مدیریت شرکت انتخاب شوند، بنابراین سلب حقوق قانونی افراد منوط به اذن و حکم مقنن است و به این ترتیب مصوبه مورد شکایت از این حیث نیز باطل شد.

گفتنی است که مصوبه سازمان تنظیم مقررات در شهریورماه سال گذشته و در زمان انتصاب مینا مهرنوش به مدیریت عاملی رایتل از سوی شستا اعلام شد.

در همان زمان شرکت رایتل شکایتی را در دیوان عدالت اداری طرح کرد و دیوان نیز اعلام کرد که تا زمان رسیدگی به این شکایت، از برکناری مینا مهرنوش خودداری شود. اما در ادامه و به دلیل کشمکش‌های به وجود آمده، مهرنوش اعلام کرد که دیگر تمایلی به ادامه مدیریت در رایتل ندارد.


 
کد مطلب : ۲۷۳۷۵۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما