۰
با امضای تفاهم‌نامه‌ای با سازمان فناوری اطلاعات

سرویس‌های بانک‌ایران‌زمین به روی استارتاپ‌ها باز شد

تاریخ انتشار
شنبه ۱۴ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۱۵
سرویس‌های بانک‌ایران‌زمین به روی استارتاپ‌ها باز شد
سرویس‌های بانک‌ایران‌زمین به روی استارتاپ‌ها باز شد
 
آی‌تی‌من- مراسم امضا و معرفی تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان فناوری اطلاعات و بانک‌ایران زمین، چهارشنبه گذشته در محل مرکز نوآوری ایران زمین برگزار شد.

بر اساس این تفاهم نامه اعضای سامانه ملی نوآفرین به رایگان به 200 سرویس بانک ایران ‌زمین که روی بوم ایران زمین ارایه شده، دسترسی می‌یابند. همچنین در قالب این قرارداد از سوی شرکت آرین‌تل که MVNO بانک ایران زمین است، تعداد 5 هزار سیم‌کارت رایگان با 10 گیگابایت اینترنت، هزار دقیقه مکالمه و هزار پیامک درون شبکه، 100 دقیقه مکالمه و یکصد پیامک برون شبکه به اعضای سامانه ایران نوآفرین داده خواهد شد.

هر ماه یک سرویس در سامانه ملی ایران نوآفرین
سعید روشنی، مجری طرح ایران نوآفرین در این مراسم با بیان تاریخچه‌ای از فعالیت یک ساله این سامانه گفت: تا کنون موفق شده‌ایم 2548 شرکت نوپا، 130 سرمایه‌گذار، 222 مرکز رشد، شتابدهنده و فضای کار اشتراکی، 1924 تیم نوپا، 630 شرکت بزرگ و رشد یافته و 255 علاقه‌مند به حوزه کارآفرینی را در این سامانه عضو کنیم.

وی با بیان اینکه تا پایان هفته آینده، علاوه بر بانک ایران‌ زمین، 15 سرویس دهنده دیگر روی این پلتفرم قرار خواهند گرفت، گفت: در سرویس بوم‌واره، موفق شدیم 750 سرویس را در طول سه هفته به اعضای سامانه ارایه کنیم که یکی از بزرگ‌ترین دستاوردها در سیستم نوآوری کشور است.

روشنی با اعلام اینکه در یک سال آینده هر ماه یک سرویس جدید به اکوسیستم نوآفرینی ارایه خواهد شد، افزود: یکی از مهم‌ترین این سرویس‌ها، «بوم سرمایه» نام دارد که ارتباط صندوق‌های سرمایه گذاری را با اکوسیستم نوآفرینی برقرار می‌کند.
 
رونمایی از پایلوت بانک دیجیتال ایران‌زمین در پاییز
فرهاد اینالویی، معاون فناوری اطلاعات بانک ایران زمین نیز در این مراسم، با بیان اینکه فرایند تحول دیجیتال از 3.5 سال پیش در این بانک آغاز شده است، به شاخص‌های حرکت در مسیر تحول دیجیتال اشاره کرد و مواردی همچون میزان تراکنش‌های غیر حضوری، داده‌های دیجیتال شده، تعداد سرویس‌ها روی پلتفرم‌باز، تعداد کانال‌های ارایه خدمت، کاهش هزینه و نوآوری باز را از جمله این موارد برشمرد.

وی همچنین اعلام کرد که بانک ایران‌زمین در سه‌ماهه سوم امسال از پایلوت اولین بانک دیجیتال در ایران رونمایی خواهد کرد.

امیر ناظمی‌، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در مراسم امضای تفاهم نامه تفاهم نامه، با ابراز خوشنودی از ایجاد مراکز نوآوری در سیستم بانکی کشور گفت: رابطه بانک‌ها با حوزه فناوری اطلاعات در حوزه‌های مختلفی تلاقی پیدا می‌کنند.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران سرمایه گذاری جسورانه و ریسک پذیر بانک‌ها در حوزه IT را اولین گام مهم سیستم بانکی در حوزه فناوری دانست و گفت: مشتریان  دارایی نامشهود بانک‌ها محسوب می‌شود و کاربران اولین استفاده کنندگان اپلیکیشن‌های ارائه شده از سوی بانک‌ها هستند.

وی با تاکید بر ضرورت شکل گیری مراکز نوآوری گفت: ایجاد مراکز نوآوری در حوزه بانکداری نوعی آینده نگری و حمایت از کسب و کارهای نوپا است.


 
کد مطلب : ۲۷۳۷۵۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما