کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

واکنش بنیان‌گذار فیس‌بوک به بایکوت تبلیغاتی از سوی برندهای بزرگ

زاکربرگ: تبلیغات به زودی به فیس‌بوک بازمی‌گردد

The Guardian , 14 تير 1399 ساعت 17:26

مارک زاکربرگ بایکوت تبلیغاتی فیس‌بوک از سوی برندهای بزرگ، به منظور وادار کردن این شبکه اجتماعی به اقدام و موضع گیری جدی‌تر در برابر نفرت‌پراکنی را تهدیدی برای شرکت‌اش نمی‌داند و معتقد است که این تبلیغات به زودی به فیس‌بوک بازخواهند گشت.


 
آی‌تی‌من- زاکربرگ، بنیان‌گذار و مدیر ارشد اجرایی فیس‌بوک معتقد است که بایکوت تبلیغاتی شرکت‌اش از سوی برندهای بزرگی مانند استارباکس و کوکاکولا، یک مساله روابط عمومی است، نه تهدیدی جدی. وی گفته است: ما به دلیل اینکه چیزی، درصد اندکی از درآمدمان را تهدید کند، سیاست‌ها و رویکردهای خود را تغییر نخواهیم داد.

بنا به گزارشی که وب‌سایت The Information منتشر کرده، زاکربرگ خطاب به کارکنان فیس‌بوک گفته است: این بایکوت یک موضوع مرتبط با احترام متقابل و مساله‌‌ای بین شرکت‌های همکار است و نه یک موضوع اقتصادی. حدس من این است که تمامی این آگهی دهندگان، به زودی به پلتفرم برمی‌گردند.

یک سخنگوی فیس‌بوک با تایید این مطلب گفت: ما چنین مسائلی  را جدی می‌گیریم و بازخوردهای همکاران تجاری برای ما مهم است. ما در زمینه حذف محتوای نفرت پراکنی از پلتفرم‌مان پیشرفت خوبی داشته‌ایم و از چنین محتوایی بهره نمی‌بریم. اما همان گونه که گفته‌ایم، تغییر سیاست‌ها در فیس‌بوک بر اساس اصول انجام می‌شود، نه فشارهای مالی.

در روزهای گذشته، بیش از 500 شرکت به کارزار بایکوت تبلیغاتی فیس‌‌بوک  پیوستند تا این شبکه اجتماعی را وادار به موضع‌گیری و اقدام قاطعانه‌تر در برابر محتوای نفرت پراکن بکنند. زاکربرگ نیز برای ملاقات با سازمان‌دهندگان این کارزار اعلام آمادگی کرده است.

اما چه زاکربرگ بپذیرد که در سیاست‌های این شبکه اجتماعی تغییراتی ایجاد بکند و چه نه، این سوال اساسی مطرح است که آیا فیس‌بوک به شرکت‌های بزرگ آگهی دهنده نیاز دارد یا برندها به فیس‌بوک؟

بایکوت تبلیغاتی فیس‌بوک که حداقل یک ماه ادامه خواهد داشت، برای فیس‌بوک موضوع تازه‌ای است و نخستین بار است که برندهای بزرگ همه برای اعتراض به تداوم نمایش پست‌های نفرت پراکنی، نژادپرستانه و افراطی در این پلتفرم اجتماعی هم‌داستان شده‌اند؛ موضوعی که درآمد سالانه 70 میلیارد دلاری فیس‌بوک از تبلیغات را با تهدید جدی مواجه کرده است.
 


کد مطلب: 273766

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/273766/زاکربرگ-تبلیغات-زودی-فیس-بوک-بازمی-گردد

ITMen
  https://www.itmen.ir