۰

اتحادیه اروپا درباره انحصار در اینترنت اشیا تحقیقات می‌کند

تاریخ انتشار
جمعه ۲۷ تير ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۲۶
اتحادیه اروپا درباره انحصار در اینترنت اشیا تحقیقات می‌کند
اتحادیه اروپا درباره انحصار در اینترنت اشیا تحقیقات می‌کند

آی‌تی‌من- مارگرت وستاگر (Margrethe Vestager) رییس کمیسیون رقابت اتحادیه اروپا، اعلام کرد که این کمیسیون، تحقیقات را در بخش اینترنت اشیا آغاز کرده تا مطمئن شود که کاربران مجبور به استفاده از فقط یک اکوسیستم نیستند.

وستاگر گفت: اگر شرکت‌های بزرگ از قدرت‌شان سوءاستفاده کنند، می‌توانند به سرعت بازار را به سمتی ببرند که رقابت تبدیل به انحصار شود.

وی با بیان نگرانی درباره محصولاتی مانند دستیار صوتی هوشمند الکسای آمازون، که ارتباطی تنگاتنگ با فروش، سخت‌افزار و عملیات جمع‌آوری داده‌های آمازون دارد، افزود: دستیارهای صوتی و ابزارهای هوشمند می‌توانند داده‌های بسیاری از علایق ما جمع‌آوری کنند و احتمال سوءاستفاده شرکت‌ها از این داده‌ها وجود دارد.

 اگرچه به نظر می‌رسد که روی سخن رییس کمیسیون رقابت اتحادیه اروپا، بیشتر شرکت‌های فناوری سیلیکون ولی است، اما وستاگر به نام دویچه تلکام و دستیار صوتی‌ این شرکت یعنی مگنتا هم اشاره کرد.

وی گفت: شرکت‌های قدرتمند می‌توانند سرویس‌های ویژه به مشتریان خود ارایه کنند یا هم‌کنش پذیری (interoperability) را محدود کنند و از این طریق خریداری محصولات رقبا را دشوار سازند.

وستاگر افزود: هم‌اکنون ضرورت ندارد که وسایل خانگی ما به همدیگر متصل باشند و ما آزادیم که هر اسپیکر هوشمندی را که دوست داریم، از بازار بخریم و نگران این نیستیم که مثلا با سیستم روشنایی هوشمندمان کار می‌کند یا نه. ما می‌خواهیم که وضعیت به همین صورت بماند.

این تحقیقات البته در مراحل اولیه است. کمیسیون اروپایی پرسشنامه‌ای برای 400 شرکت فعال در زمینه لوازم خانگی هوشمند، فناوری‌های پوشیدنی و دستیارهای صوتی فرستاده تا درباره جمع‌آوری داده‌ها و هم‌کنش پذیری محصولات، اطلاعات بیشتری به دست بیاورد. قرار است گزارش اولیه این تحقیق تا بهار 2021 آماده شود و احتمال می‌رود که پس از آن، مقرراتی در این زمینه وضع شود.


 
 
مرجع : The Verge
کد مطلب : ۲۷۳۷۹۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما