۰

افزایش اختیارات CIA برای حملات سایبری به ایران

تاریخ انتشار
شنبه ۲۸ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۱۳
افزایش اختیارات CIA برای حملات سایبری به ایران
افزایش اختیارات CIA برای حملات سایبری به ایران


آی‌تی‌من - به گزارش یاهو نیوز، این دستور سری به سیا آزادی های بیشتری در عملیات های اجرایی و انتخاب هدف ها می دهد و بدین ترتیب بسیاری از محدودیت هایی که از دولت های پیشین برقرار بود، دور زد. این اختیارات به سیا اجازه می دهد تا راحت تر مجوز عملیات های سایبری مخفی را بدهد و دیگر نیازی به تایید کاخ سفید نداشته باشد.

برخلاف نظر روسای جمهوری پیشین آمریکا که روی یک هدف سیاست خارجی خاص متمرکز می شدند، این دستورالعمل عمدتا روی یک قابلیت تمرکز دارد؛ اقدام مخفی در فضای سایبری.

یک مقام پیشین دولت آمریکا می گوید: این اختیارات به سیا مشخصا اجازه می دهد تا نبرد را به شماری از کشورهای “متخاصم” بکشاند. این کشورها از جمله شامل روسیه، چین و کره شمالی می شوند و از آن ها مستقیما در آن سند یاد شده اما این شامل حال دیگر کشورها هم می شود. کاخ سفید نیروی محرکی برای حمله متقابل می خواست و این راهی برای انجام آن بود.

اختیارات جدید سیا درباره هک به منظور جمع آوری اطلاعات نیست بلکه آن ها راه این سازمان اطلاعاتی را باز می کنند تا عملیات های سایبری تهاجمی با هدف ایجاد اختلال انجام دهند؛ به عنوان نمونه قطع برق یا افشای اطلاعات به صورت آنلاین و همچنین ایجاد خرابکاری مشابه حمله استاکس نت ۲۰۰۹ آمریکا-اسرائیل.

براساس اختیارات جدید، همچنین محدودیت های سیا در اجرای عملیات های سایبری پنهان علیه نهادهایی مانند سازمان های رسانه ای، خیریه ها، موسسات مذهبی یا کسب و کارهایی که گمان رود با سرویس های اطلاعاتی خارجی کشورهای “متخاصم” در ارتباط هستند، کاهش یافت.

سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا از زمان امضای این اختیارات هیچ فرصتی را هدر نداده است. به گفته این مقام مطلع، سیا در دو سال گذشته دست کم ده ها عملیات انجام داده است که ترکیبی از اقدامات خرابکارانه و همچنین هک داده ها یا انتشار داده ها بوده است. برخی از مقام های سیا معتقدند که این اختیارات جدید برای انجام اصلاحات لازم در این نهاد جاسوسی ضروری بوده است. یک مقام سابق آمریکایی می گوید: زمانی که این اختیارات به امضا رسید، مقام ها شادمانی می کردند.

به گفته مقام های پیشین، امامنتقدانی از جمله برخی از مقام های سابق آمریکا، تضعیف نظارت بر سیا را امری خطرناک می دانند که می تواند تبعاتی ناخواسته به همراه داشته و حتی جان مردم را به خطر بیندازد.
مرجع : ايسنا
کد مطلب : ۲۷۳۷۹۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما