۰

جریمه ۲۶ میلیارد دلاری در انتظار اپل

تاریخ انتشار
دوشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۱۸
جریمه ۲۶ میلیارد دلاری در انتظار اپل
جریمه ۲۶ میلیارد دلاری در انتظار اپل

آی‌تی‌من-در اوایل هفته گذشته دادگاهی در اتحادیه اروپا در خصوص پرداخت ۱۳.۹ میلیارد دلار مالیات اپل به دولت ایرلند، به نفع این شرکت فناوری رای داد. اما اکنون به نظر می رسد اپل هنوز با چالش هایی در این اتحادیه روبرو است و احتمالاً به دلیل تحقیقات درباره دستیار صوتی خود مجبور شود ۲۶ میلیارد دلار غرامت پرداخت کند.

مارگرت وستاگر رییس کمیسیون رقابت اتحادیه اروپا که تحقیقات درباره پرونده مالیات‌های پرداخت نشده اپل به دولت ایرلند را انجام داده بود، اکنون مشغول بررسی اطلاعات ۴۰۰ شرکت است تا هرگونه اختلال و اشتباهی درخصوص دستیارهای صوتی از جمله سیری، گوگل اسیستنت و آلکسا (متعلق به آمازون) را بررسی کند. در صورت رصد هرگونه مشکلی در این دستیارهای صوتی، شرکت های توسعه دهنده آنها با اتهامات آنتی تراست (ضد انحصار) روبه‌رو می شوند.

در گذشته چنین تحقیقاتی در حوزه آنتی تراست به وضع جریمه های چند میلیارد دلاری در صنایع مختلف از جمله انرژی، امور مالی و حتی داروسازی منجر شده است. به بیان دیگر اتحادیه اروپا سعی دارد با دسترسی به اطلاعات ۴۰۰ شرکت، به شرکت های بزرگ فناوری مانند اپل، آمازون و گوگل نشان دهد آنها تحت نظر هستند.

شرکت‌هایی که قوانین مربوط به رقابت در حوزه دستیارهای صوتی را نقض کنند با جریمه‌ای معادل ۱۰ درصد درآمد جهانی شان روبه‌رو می‌شوند.

با توجه به درآمد ۲۶۰ میلیارد دلاری اپل در سال گذشته، این شرکت احتمالاً با جریمه‌ای ۲۶ میلیون دلاری روبه‌رو خواهد شد. تحقیقات اتحادیه اروپا از دستیارهای صوتی با توجه به انبوه اطلاعات مربوط به اینترنت اشیا و عرضه کالاهای هوشمند به بازار انجام می‌شود.

 
مرجع : مهر
کد مطلب : ۲۷۳۸۲۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما