۰

آینده اینترنت می تواند چینی باشد

تاریخ انتشار
شنبه ۴ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۴۱
آینده اینترنت می تواند چینی باشد
آینده اینترنت می تواند چینی باشد

آی‌تی‌من- به نوشته روزنامه واشنگتن پست، در این گزارش به رهبری رابرت منندز، ارشدترین دموکرات کمیته روابط خارجی سنای آمریکا آمده است: ایالات متحده اکنون در پرتگاه از دست دادن آینده فضای سایبری به چین قرار دارد.

این گزارش که سه شنبه منتشر شد، تاکید دارد: چنانچه چین به تکمیل ابزارهای دیجیتال «خودکامگی» ادامه دهد و بتواند به طور اثرگذار آن ها را هم در فضای داخلی و هم خارجی به اجرا بگذارد، بعد این چین است، نه ایالات متحده و متحدانش که فضای دیجیتال را شکل می دهد.

در این گزارش جزئیات چگونگی تلاش چین برای ایجاد الگوی جدید حاکمیت برای حوزه دیجیتال از طریق فناوری نظارت جمعی و کنترل دسترسی به اطلاعات و محتوا ارائه شده است. پلتفورم های رسانه های اجتماعی آمریکایی مانند گوگل، توییتر و فیسبوک در داخل چین ممنوع هستند.

این گزارش همچنین جزئیات چگونگی سرمایه گذاری چین در فناوری را که به اقتدارگرایی کمک می کند، مانند نرم افزار تشخیص چهره و سایر فناوری های نظارتی توضیح داده است. این فناوری اکنون به کشورهایی در سراسر جهان مانند ونزوئلا، ازبکستان، زیمبابوه و سایر کشورها صادر می شود.

این گزارش همچنین به چگونگی گسترش نظارت دیجیتالی برای پوشش دادن مجموعه نمونه های دی ان ای، اثر انگشت ها، نمونه های صوتی و گروه های خونی، به ویژه از آن هایی که در منطقه سین کیانگ، جایی که گفته می شود حزب کمونیست چین برای زدودن زبان، فرهنگ و مذهب اقلیت ها تلاش دارد، می پردازد.

در گزارش سناتور منندز تاکید می شود که دولت ترامپ نتوانسته است به درستی به “تهدید ناشی از رویکرد چین در فضای مجازی” پاسخ دهد و دولت آمریکا باید جامعه بین الملل را در اطراف یک هدف مشترک که جایگزینی برای مدل دیجیتال چینی ارائه می کند، جمع کند.

از جمله این توصیه ها این است که ایالات متحده باید با استفاده از بودجه فدرال، گزینه های دیگری برای فناوری چینی 5جی (5G) به همراه متحدانش ایجاد کند و یک کنسرسیوم صنعتی درباره 5جی به وجود آورد.

این گزارش همچنین توصیه می کند که ایالات متحده باید صندوق حمایت از سازمان هایی در سراسر جهان، مانند سازمان های غیردولتی مردم نهاد و اندیشکده هایی را برای مبارزه با رژیم های نظارتی ایجاد کند.

این سناتور دموکرات آمریکایی همچنین تاکید کرد: افزایش شدیدی در منافع دو حزبی در کنگره به منظور بازبینی کل سیاست کشورمان مقابل چین به وجود آمده است.

او افزود: با توجه به اینکه هر روز تعداد بیشتری از همکارانم متوجه حجم چالشی که چین برای ایالات متحده و کل نظم بین المللی به وجود آورده است می شوند، امید دارم که این گزارش نه تنها حس فوریت برای اقدام را تقویت کند بلکه همچنین روند قانونگذاری را ایجاد کند.

 
مرجع : آریا
کد مطلب : ۲۷۳۸۵۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما