۰
لپ‌تاپ و موبایل ارزان می‌شود

افت ۲۰ درصدی قیمت آیفون در ایران

تاریخ انتشار
سه شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۲۱
افت ۲۰ درصدی
 قیمت آیفون در ایران
افت ۲۰ درصدی قیمت آیفون در ایران

آی‌تی‌من-  در روز‌هایی که شیوع ویروس کرونا در کشور مجدد افزایش یافت وضعیت دورکاری و ارائه خدمات آموزشی از راه دور نیز بیشتر شد و همچنین تقاضا برای تهیه‌ تجهیزات زیرساختی حوزه‌ فناوری اطلاعات و ارتباطات نیز بالا گرفت. حال در این میان، بخشی از فعالان بازار علت افزایش قیمت لپ‌تاپ و موبایل را ممنوعیت واردات یا عدم تخصیص ارز به این کالا عنوان می‌کنند. حال آیا هفته آینده قیمت لپ‌تاپ و موبایل ارزان می‌شود؟

در همین حال رییس فناوران رایانه در پاسخ به این پرسش که آیا قیمت لپ‌تاپ ارزان‌تر می‌شود؟ گفت: هنوز قیمت لپ‌تاپ فروکش نکرده است اما از پنجشنبه هفته گذشته تاکنون لپ‌تاپ و لوازم آی تی از گمرکات ترخیص شده است. بنابراین با ترخیص این کالاها از گمرکات قیمت لپ‌تاپ و گوشی‌های تلفن همراه ارزان خواهد شد. محمدرضا فرجی افزود: با ترخیص این کالاها قیمت لپ‌تاپ از هفته گذشته تاکنون بین سه تا چهار درصد ارزان شده است. با عدم تخصیص ارز به واردکنندگان و همچنین عدم ترخیص کالاها قیمت بسیاری از کالاها از جمله گوشی‌های تلفن همراه، لپ‌تاپ و … در فروشگاه‌های اینترنتی یا به شدت بالا بود یا موجودی این سایت‌ها کافی نبود اما از این پس به مردم وعده می‌دهیم که موجودی کالاها در بازار افزایش خواهد یافت.

او با اشاره به پشت پرده ممنوعیت واردات موبایل اظهارکرد: ممنوعیت واردات موبایل بالای ۳۰۰ یورو منتفی شد. همچنین طی ۱۰ روز گذشته قیمت آیفون ۶۴ پرومکس از ۴۱ میلیون تومان به ۳۱ میلیون تومان رسید. یعنی قیمت آیفون حدود ۲۰ درصد ارزان شد.

فرجی در پاسخ به این پرسش که آیا ممکن است تنوع کالایی موبایل در بازار افزایش یابد؟ گفت: قاعدتا با تخصیص ارز و ترخیص کالاها از گمرکات تنوع کالایی موبایل در بازار افزایش خواهد یافت و به دنبال آن قیمت موبایل ارزان می‌شود.
 
کد مطلب : ۲۷۳۸۷۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما