۰

تحریم‌های آمریکا تولید تراشه‌های کرین هواوی را متوقف کرد

تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۴۲
تحریم‌های آمریکا تولید تراشه‌های کرین هواوی را متوقف کرد
تحریم‌های آمریکا تولید تراشه‌های کرین هواوی را متوقف کرد
آی‌تی‌من- شرکت فناوری هواوی، یکی از بزرگترین تولیدکنندگان تلفن‌های هوشمند و تجهیزات شبکه، در مرکز تنش آمریکا و چین قرار دارد.

واشنگتن سال گذشته دسترسی هواوی به فناوری‌های ایالات متحده شامل موسیقی گوگل و سایر خدمات مربوط به گوشی‌های هوشمند را متوقف کرد.

این تحریم‌ها و محدودیت‌ها در ماه مه گذشته سخت‌تر شد؛ یعنی زمانیکه کاخ سفید در فرمانی اعلام کرد که شرکت‌های خارجی که در فرآیند تولید خود از نرم افزار یا سخت افزارهای آمریکایی استفاده می‌کنند بدون دریافت مجوز از واشنگتن حق فروش تراشه به شرکت هواوی را ندارند.
ریچارد یو، رییس واحد محصولات مصرفی هواوی گفت: «تولید تراشه‌های کرین Kirin که از سوی مهندسان این شرکت طراحی شده است متوقف می‌شود، زیرا قرارداد هواوی پس از ۱۵ سپتامبر ۲۰۲۰ با تراشه‌سازان ادامه پیدا نمی‌کند.»

این مقام هواوی تاکید کرد که این شرکت توانایی ساخت تراشه‌های مخصوص خود را ندارد.
یو روز جمعه گفت: این یک ضرر بسیار بزرگ برای ما است.
وی افزود: متاسفانه در دور دوم تحریم‌های ایالات متحده، تولید کنندگان تراشه‌های ما، سفارش‌ها را تا ۱۵ ماه مه پذیرفته‌اند و تولید در تاریخ ۱۵ سپتامبر به پایان می‌رسد.

یو همچنین این احتمال را مطرح کرد که امسال از میزان فروش گوشی‌های هوشمند این شرکت که در سال ۲۰۱۹ میلادی رقم ۲۴۰ میلیون گوشی هوشمند را ثبت کرد، کاسته شود.

هواوی که در سال ۱۹۸۷ از سوی یک مهندس نظامی‌سابق چینی تاسیس شد، اتهامات درباره اینکه ممکن است جاسوسی حزب حاکم چین را تسهیل کند، همواره رد می‌کند.

این شرکت چینی در حال حاضر ۱۸۰ هزار نیرو دارد و یکی از بزرگترین بودجه‌های تحقیق و توسعه جهان با بیش از ۱۵ میلیارد دلار در سال متعلق به این شرکت است. اما مانند اکثر برندهای فناوری در جهان، برای تولید محصولات خود به پیمانکاران متکی است. در خبر دیگری در همین رابطه کوالکوم از دولت آمریکا خواسته تا مجوز فروش تراشه به هواوی را صادر کند تا این شرکت چینی تراشه‌های مذکور را بر روی گوشی‌های تولیدی خود نصب کند.

به گزارش فارس به نقل از انگجت، کوالکوم هشدار داده اگر این شرکت به طرف چینی تراشه نفروشد، شرکت‌های رقیب به سرعت جایگزین خواهند شد و این آمریکاست که از این بابت ضرر می‌کند.

دولت ترامپ با هدف کاهش قدرت و توان تاثیرگذاری شرکت‌های فناوری چینی در جهان، فروش محصولات فناورانه موسسات آمریکایی را به آنها ممنوع کرده است. اما بسیاری از شرکت‌های آمریکایی که به همین علت بازارهای خوبی را از دست داده اند از این موضوع راضی نیستند و خواستار پایان محدودیت‌ها و ممکن شدن همکاری با هواوی هستند.

کوالکوم تصریح کرده که برنده واقعی ممنوعیت مذکور شرکت‌هایی همچون سامسونگ و مدیاتک هستند که به سرعت جای خالی کوالکوم را پر کرده اند و سهم آن را در بازار تراشه‌های نسل پنجم پر کرده اند. در بازار نرم افزار نیز تحول مشابهی روی داده و بعد از ممنوع شدن همکاری گوگل با هواوی، طرف چینی به سرعت سیستم عامل و فروشگاه آنلاین اختصاصی خود را راه اندازی کرده است.
 
کد مطلب : ۲۷۳۹۵۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما