کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ورود ۲۰ شرکت دانش‌بنیان به بورس تا پایان سال

مهر , 21 مرداد 1399 ساعت 13:33

دستیار ویژه معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری از ورود ۲۰ شرکت دانش‌بنیان و استارت‌آپی به تابلوی بورس تا پایان سال خبر داد.



آی‌تی‌من- علیرضا دلیری گفت: اکنون تعداد ۳۵ شرکت دانشبنیان و استارتآپی روی تابلوهای بورس هستند و فعالیت میکنند. وی با بیان اینکه بنا بود تا پایان سال ۵ شرکت دانش بنیان به این شرکت ها در تابلوهای بورس اضافه شوند، گفت: اما در صدد برآمدیم شرکت های دانش بنیان بیشتری را به تابلوهای بورس ببریم زیرا این اتفاق باعث فروش میلیاردی آنها میشود. به گفته دلیری، اکنون برای ۲۰ شرکت دانش بنیان و استارت آپی در حال رایزنی هستیم که تا پایان سال به تابلوهای بورس ورود پیدا کنند. دستیار ویژه معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری بیان کرد: تابلوهای بورس یک محل تأمین مالی خوب برای شرکتهای دانشبنیان محسوب میشود و میتواند تحولی را در کشور و در اقتصاد دانشبنیان ایجاد کند. دلیری تاکید کرد: با توجه به اینکه رشد شرکتهای دانشبنیان بالاست و میتوانند رشد سرمایه مؤثری داشته باشند؛ از این رو ورود آنها به بورس نیز تأثیر بسزایی در رشد شاخص بورس خواهد داشت. دستیار ویژه معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه بعضی از شرکت های دانش بنیان ۲۲ برابر در بورس رشد پیدا کرده، خاطر نشان کرد: این شرکت ها با این رشد زیاد، میتوانند در کشور تحول آفرین باشند. وی با تاکید بر اینکه این شرکتها توانایی بالا نگه داشتن شاخص بورس را دارند، خاطرنشان کرد: تا پایان سال ۵ شرکت وارد بورس می شوند و این به نفع بورس و آینده کشور است؛ اکنون این شرکتها در حال طی مراحل ورود هستند. دلیری تاکید کرد: چشم انداز بورس در کشور با حضور شرکت های دانش بنیان بهتر می شود چرا که در اقتصاد کشور بسیار تأثیر گذار خواهد بود. این شرکتهای دانشبنیان و استارتآپی ۷ درصد بورس ایران را به خود اختصاص دادهاند.

دستیار ویژه معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: ارزش ۳۵ شرکت دانش بنیان در بورس در ابتدای سال ۹۸ برابر با ۲۸ هزار میلیارد تومان بوده در حالی که با رشد صورت گرفته در اردیبهشت ۹۹ به ۱۵۰ هزار میلیارد تومان رسیده است.
 


کد مطلب: 273960

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/273960/ورود-۲۰-شرکت-دانش-بنیان-بورس-پایان-سال

ITMen
  https://www.itmen.ir