کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ورود خودروهای خوددران به جاده‌های بریتانیا از سال آینده

31 مرداد 1399 ساعت 19:58

بر اساس پیشنهادی که در دولت بریتانیا مطرح شده، خودروهای خودران از سال آینده میلادی، اجازه حضور در جاده‌های این کشور را خواهند داشت.



آی‌تی‌من- انتظار می‌رود که تولیدکنندگان خودرو، نسل بعدی فناوری‌های پیش‌گیری از تصادف و ماندن بین خطوط را در خودروهای سال 2021 خود ارایه کنند. به این ترتیب فناوری خودران از ارایه هشدار و کمک به راننده، یک مرحله جلوتر رفته و می‌تواند کنترل خودرو را به دست بگیرد.

حال  پیش‌بینی‌ها حاکی است که از این فناوری می‌توان به منظور مسیریابی در سرعت‌های پایین و ترافیک سنگین استفاده  کرد. دولت بریتانیا نیز تصمیم دارد، استفاده از این فناوری‌ها را برای سرعت‌های کمتر از 70 مایل در ساعت و برای خطوط کندرو جاده‌ها مجاز  اعلام کند.

جلسات مشاوره درباره این قانون از سه‌شنبه گذشته آغاز شده و یکی از سوالات مهمی که در این جلسات مطرح شده، این است که آیا راننده مسوولیت خودرو را به عهده دارد یا خودرو باید به صورت «خودکار» تعریف شود. در این جلسات عنوان شده که راننده، باید در هر زمان که خودرو اعلام کند، آمادگی در اختیار گرفتن کنترل خودرو را داشته باشد. اما ممکن است در مواردی که سیستم خودکار رانندگی بین خطوط یا ALKS فعال باشد، شرکت ارایه دهنده فناوری به عنوان مسوول قانونی در نظر گرفته شود.

راشل مک‌لین، وزیر حمل و نقل بریتانیا با بیان اینکه نتیجه این طرح می‌تواند قدمی بزرگ رو به جلو در مسیر تغییر شیوه رانندگی خودرو باشد، گفت: فناوری خودکار می‌تواند رانندگی را امن‌تر، روان‌تر و ساده‌تر بکند و بریتانیا باید اولین کشوری باشد که از مزایای این فناوری برخوردار شود و تولیدکنندگان را به منظور توسعه و آزمون فناوری‌های جدید در این حوزه جذب کند.

اتحادیه اتومبیل بریتانیا و انجمن تولیدکنندگان و معامله‌گران خودرو بریتانیا نیز از این تصمیم دولت حمایت کرده‌اند.


 


کد مطلب: 274039

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/274039/ورود-خودروهای-خوددران-جاده-های-بریتانیا-سال-آینده

ITMen
  https://www.itmen.ir