۰

آیین‌نامه نسخه الکترونیکی به بیمه‌ها ابلاغ شد

تاریخ انتشار
دوشنبه ۳ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۳۱
آیین‌نامه نسخه الکترونیکی به بیمه‌ها ابلاغ شد
آیین‌نامه نسخه الکترونیکی به بیمه‌ها ابلاغ شد

آی‌تی‌من-  سجاد رضوی در مراسم رونمایی سامانه سیمای سرطان گفت: براساس ابلاغ آیین نامه اجرایی نسخه الکترونیک - طبق بند ز ماده ۱۷ قانون بودجه ۹۹- اعضای شورای عالی بیمه همچون سازمان‌های بیمه ای، نظام پزشکی و تمام واحدهای زیربط موظف هستند طبق برنامه زمانبندی مشخص، آن را اجرایی کنند.
بیماران سرطانی نخستین گروهی هستند که از مزایای نسخه الکترونیک بهرمند می‌شوند. 

وی ادامه داد: نسخه الکترونیک بیماران سرطانی در سه مرکز درمانی که ۲ مورد آن در تهران و یک مورد در شهرستان است به صورت آزمایشی از مهرماه آغاز خواهد شد.

رضوی ادامه داد: سازمان‌های بیمه‌ای و شورای عالی بیمه برای تسهیل در این کار و تصمیم گرفتند از بیمارستان‌ها و مراکزی که با استفاده از نسخه و پرونده الکترونیک به درمان بیماران می‌پردازند، حمایت کنند.

وی ادامه داد: این حمایت‌ها شامل پرداخت حق الزحمه و مطالبات سریع این مراکز یا پرداخت‌های تشویقی به آنها می‌باشد تا آنها بتوانند به بیماران خود به موقع خدمات دهند و آنان را درمان کنند.
رییس دبیرخانه شورای عالی بیمه سلامت گفت: پزشکانی که در این مسیر قرار می‌گیرند، حمایت می‌شوند .

وی افزود: نسخه الکترونیک پدیده ای است که در دنیا شروع شده و در برخی از کشورها پیشرفت‌های زیادی داشته است. تصمیم گیری در مورد بیمار و بیماری بدون اطلاعات، جدی و موثر نخواهد بود.

رضوی ادامه داد: سامانه‌هایی مانند سیمای سرطان اقدام به جمع آوری اطلاعات می‌کند تا در فضای روشنی، اقداماتی مانند بررسی و تصمیم گیری صحیح برای بیماران انجام گیرد.

وی ادامه داد: تابحال اطلاعات جامعی از بیماران سرطانی نداشتیم که با این سامانه به این هدف مهم دست می‌یابیم و تمام سازمان‌ها و ارگان‌های مرتبط می‌توانند از آنها استفاده کنند.
 
مرجع : ايرنا
کد مطلب : ۲۷۴۰۵۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين