۱
اگر پیش‌بینی هوش مصنوعی درست دربیاید

سوپرمن، جیمزباند می‌شود

تاریخ انتشار
شنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۳۱
سوپرمن، جیمزباند می‌شود
سوپرمن، جیمزباند می‌شود

آی‌تی‌من- جدیدترین نسخه جیمزباند قرار است در نوامبر امسال به روی پرده بیاید و این نسخه، آخرین بازی دنیل کریگ در نقش مامور 007 است، به همین دلیل علاقه‌مندان این سری فیلم‌های جاسوسی، از هم اکنون مشغول گمانه‌زنی درباره هنرپیشه بعدی هستند که نقش این مامور مخفی انگلیسی را بازی خواهد کرد.
جیمز باند در گیشه و صنعت سینما آنقدر مهم است که حالا هوش مصنوعی نیز دست به کار شده و نامزدهای احتمالی ایفای نقش مامور 007 را پیش‌بینی کرده است.
شرکت لارگو (Largo) که نرم‌افزارهای هوش مصنوعی می‌سازد، با استفاده از نرم‌افزار خود به پیش‌بینی این موضوع پرداخته که هنرپیشه بعدی نقش جیمز باند چه کسی خواهد بود؛ هنرپیشه‌ای که باید در به جای دنیل کریگ قرار بگیرد که پردرآمدترین نقش‌های باند تاریخ را بازی کرده است.
لارگو می‌گوید که سیستم هوش مصنوعی‌اش ردپای DNA بیش از یک هزار هنرپیشه فعال شامل ویژگی‌های شخصیت، عناصر داستان و لحن سینمایی ایجاد کرده است. سپس سیستم هوش مصنوعی هر کدام از این ویژگی‌ها را تحلیل کرده و با مقایسه داده‌های تاریخی فیلم‌ها، واکنش تماشاگران را ارزیابی کرده است. این سیستم همچنین یک ردپای DNA از کاراکتر باند ایجاد کرده و آن را با ردپای دی‌ان‌ای هنرپیشه‌ها مقایسه کرده است.
لارگو در یک بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد: بررسی‌های پیشین، همبستگی بالایی بین موفقیت یکی فیلم و میزان تطابق هنرپیشه/ شخصیت یافته‌اند. این همبستگی از میزان محبوبیت هنرپیشه نیز اهمیت بیشتری دارد.
سیستم هوش مصنوعی لارگو، سپس هنرپیشه‌های برگزیده خود را برای ایفای نقش جیمز باند اعلام کرد که بر این اساس، هنری کاویل (Henry Cavill) با 92.3 درصد بیش‌ترین شانس جایگزینی دنیل کریگ را دارد. کاویل را پیش‌تر در نقش‌های سوپرمن و گرالت اهل ویویا در سریال The witcher دیده‌ایم. جالب اینکه خود کاویل می‌گوید که قبلا هم نامزد ایفای این نقش بوده، اما از آنجا که کمی چاق بوده، نقش مامور 007 را به او نداده‌اند.
هوش مصنوعی بعد از کاویل، ریچارد آرمیتاژ (از سریال Spooks) را برای این نقش مناسب دیده است. ادریل البا و چارلی هونام نیز در رده‌های بعدی قرار دارند. جالب اینکه خود دنیل کریگ در این فهرست با 88.6 درصد در رده پنجم قرار گرفته است.
سیستم هوش مصنوعی لارگو اقدام به انتخاب جیمز باند مونث هم کرده و در میان بازیگران زن و بازیگران مرد غیر انگلیسی نیز به دنبال بهترین گزینه‌ها گشته است. جالب اینکه جینا کارانو و کارل اوربان حتی از هنری کاویل امتیاز بیشتری گرفته‌اند.
این سیستم در نهایت اقدام به انتخاب بهترین باند‌های تاریخ هم کرده‌ و نتایج جالب توجهی به دست آورده است. بر اساس بررسی این سیستم نرم‌افزاری، راجر مور بهترین مامور 007 تاریخ است و شان کانری در جایگاه سوم، بعد از پیرس برازنان قرار گرفته است.
 
 
 
 
مرجع : The Next Web
کد مطلب : ۲۷۴۱۲۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما