۰
در ادامه رویکرد ضدچینی آمریکا انجام شد

بررسی تحریم بزرگترین تراشه ساز چین

تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۳۱
بررسی تحریم بزرگترین تراشه ساز چین
بررسی تحریم بزرگترین تراشه ساز چین

آی‌تی‌من-  تحریم تجازی شرکت‌های چینی مانند هواوی و زد تی ای احتمالا  فقط سرآغاز کشمکش آمریکا با شرکت‌های چینی است.
روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی اعلام کرد وزارت دفاع آمریکا تحقیقات سازمان‌های دولتی این کشور برای افزودن شرکت SMIC  چین به فهرست سیاه وزارت بازرگانی  را تایید کرده است. 

در صورتی‌که این شرکت به فهرست سیاه وزارت بازرگانی افزوده شود، مراودات تجاری آن با شرکت‌های آمریکایی ممنوع می‌شود و  SMIC به عنوان بزرگ‌ترین تراشه ساز چین با خسارات زیادی روبه‌رو می‌شود. زیرا این شرکت نمی‌تواند به تجهیزات آمریکایی مورد نیاز برای ساخت و آزمایش تراشه‌هایش دست یابد.

منابع آگاه در مصاحبه با وال استریت ژورنال فاش کرده‌اند مقامات آمریکایی نگران کمک‌های احتمالی SMIC به زیربنای دفاعی چین هستند. شرکت «اس او اس اینترنشنال»، پیمانکاران وزارت دفاع آمریکا اخیرا با انتشار گزارشی ادعا می‌کند تراشه‌ساز چینی با یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های دفاعی چین همکاری می‌کند. از سوی دیگر محققان دانشگاهی که با ارتش چین همکاری می‌کنند، مشغول طراحی پروژه‌هایی برای استفاده از فناوری‌های SMICهستند. طبق گزارش این پیمانکار، محققان نمی‌توانند از تراشه‌های دیگر برای فعالیت‌های خود استفاده کنند.

شرکت SMIC در بیانیه‌ای هرگونه ارتباط نظامی‌را رد کرده است. این شرکت تاکید دارد از تراشه و سرویس‌هایش برای مصارف نظامی‌استفاده می‌کند و هیچ رابطه‌ای با ارتش چین ندارد.

از سوی دیگر «اس او اس اینترنشنال» نیز از گزارش خود دفاع و ادعا می‌کند شرکت چینی به طور عمیق در پروژه‌های نظامی‌شراکت دارد.
البته هنوز ارتباط تراشه ساز چینی با ارتش چین تایید نشده و مشخص نیست مذاکرات و تحقیقات به ممنوعیت آن منجر شود.

چنانچه آمریکا SMIC را در فهرست سیاه خود قرار دهد، جنگ تجاری میان آمریکا و چین گسترده‌تر می‌شود.
 
مرجع : مهر
کد مطلب : ۲۷۴۱۴۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما