۱
۰

تبلیغات فروش «سیم‌کارت شاد» کلاهبرداری است

تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۰۴
تبلیغات فروش «سیم کارت شاد» کلاهبرداری است
تبلیغات فروش «سیم کارت شاد» کلاهبرداری است

آی‌تی‌من- سردار کیوان ظهیری اظهارکرد: کلاهبرداران این بار به سراغ دانش آموزان و والدین آنان آمده اند و با ارایه طرحی به اسم «سیم کارت شاد» سعی دارند تا از این گروه از افراد کلاهبرداری کنند.

وی افزود: کلاهبرداران با حضور در جلوی مدارس و یا ارسال پیامک های تبلیغاتی و فعالیت در فضای مجازی سعی دارند تا به اهداف شوم خود دست پیدا کنید.

رییس پلیس پیشگیری تهران بزرگ با بیان اینکه این افراد به دو روش کلاهبرداری می‌کنند، گفت: در روش اول، کلاهبرداران از افراد می خواهند که اطلاعات محرمانه خود را برای آنان ارسال کنند و با این روش سعی در جمع آوری اطلاعاتشان دارند.

ظهیری افزود: در روش دوم، مجرمان با ارسال لینک هایی در فضای مجازی و درخواست اطلاعات کارت افراد برای تشخیص هویت ، حساب بانکی مالباختگان را خالی می‌کنند. وی به شهروندان هشدار داد: فریب تبلیغات فروش «سیم کارت شاد» را نخورند زیرا اگر قرار باشد سیم کارت دانش آموزی و خدمات رایگانی برای این گروه از جامعه ارایه داده شود از طریق پورتال رسمی اپراتورها و یا وزارتخانه های مربوطه اعلام می شود و مردم به این پیام ها و لینک ها اعتمادی نکنند. ظهیری گفت: پلیس به دنبال شناسایی افراد سودجوست و با هرکسی که به هر طریقی این افراد را در رسیدن به اهداف شومشان کمک کند، برخورد خواهد کرد. در همین رابطه رییس پلیس فتا بوشهر نیز هشدار داد با توجه به ارایه آموزش برای دانش آموزان در بستر فضای مجازی و استفاده از اپلیکیشن شاد، شهروندان مراقب شگردهای مجرمان سایبری در این خصوص باشند.

سرهنگ مهدی قاسمی رییس پلیس فتا بوشهر گفت: عموم مدارس با مدیریت معلمان، اقدام به ایجاد گروه یا کانال در یکی از شبکه های اجتماعی کرده و فایل های آموزشی را برای اطلاع والدین دانش آموزان، در آن بستر فضای مجازی منتشر و اعلام می‌کنند.

وی افزود: پس از نصب اپلیکیشن شاد،گزینه ورود به مدرسه من و سپس ورود به کلاس من را انتخاب و اگر دانش آموزی ورودی جدید باشد باید برابر توضیحات ارایه شده توسط معلم اقدام به احراز هویت کند، ولی دانش آموزان پایه های قبلی که قبلاً احراز هویت شده و در ادامه عضو گروهی می شوند که ادمین (Admin) و مدیر گروه، همان معلم دانش آموز در آن سال تحصیلی است.

این مقام انتظامی افزود: جهت نصب و به روزرسانی اپلیکیشن شاد توصیه می شود حتماً به سایت وزارت آموزش و پرورش به آدرس اینترنتی https:‎//www.medu.ir یا آدرس های اینترنتی که از طریق مدرسه یا معلم مربوطه اطلاع رسانی می شود، مراجعه کنید.

سرهنگ قاسمی ادامه داد: از ارایه اطلاعات هویتی به افراد غیر یا وارد شدن به لینک های تبلیغ شده در فضای مجازی که از معتبر بودن منبع آن اطمینان ندارید به جهت پیشگیری از آسیب‌های احتمالی خودداری کنید

رییس پلیس فتا بوشهر با بیان اینکه نصب اپلیکیشن یا سامانه شاد نیازمند پرداخت وجه نیست؛ به خانواده ها توصیه کرد: اگر فرزند شما از تبلت یا گوشی هوشمند اندروید استفاده می کند، ساده ترین کار برای مدیریت دسترسی و نظارت بر کودک در فضای مجازی، استفاده از ابزار Google Family Link است.

سرهنگ قاسمی از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک در فضای مجازی به سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی cyberpolice.ir مراجعه و موضوع را در قسمت گزارشات مردمی ثبت کنند.
مرجع : پلیس
کد مطلب : ۲۷۴۱۵۳
نظرات شما
امید
Iran, Islamic Republic of
بد
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما