۰

نشست هماهنگی تولید موبایل ایرانی برگزار شد

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۲۷
نشست هماهنگی تولید موبایل ایرانی برگزار شد
نشست هماهنگی تولید موبایل ایرانی برگزار شد

آی‌تی‌من-  معاون وزیر و سرپرست هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در نشست هماهنگی و بررسی الزامات تولید گوشی‌های تلفن همراه در کشور که با حضور ستار‌هاشمی معاون فناوری و مدیران وزارت ارتباطات برگزار شد، با اشاره به نقش تاریخی و پیشرو ایدرو در حمایت از صنایع بزرگ کشور در نیم قرن اخیر گفت: با توجه به اهمیت فزاینده عرصه فناوری اطلاعات و صنایع مرتبط، این سازمان برای حمایت از تولید تلفن‌های همراه با ایفای نقش به هم‌رسانی، توسعه‌ای و تسهیل گرانه خود پیشگام خواهد بود.

امیر بیات واقع نگری در سرعت تحولات این عرصه و ضرورت ایجاد مراکز تحقیق و توسعه روزآمد برای موفقیت طرح تولید تلفن‌های همراه داخلی را در کنار بهره‌گیری از ظرفیت تمام متخصصان و تولید کنندگان قطعات ضروری برشمرد و تاکید کرد: با توجه به طبقه بندی‌های مختلف این محصول، ایدرو مصمم است با هم افزایی سایر بخش‌ها به ویژه وزارت ارتباطات در فاز نخست این طرح مشارکت و تسهیل گری لازم برای تولید گوشی‌های تلفن همراه کلاسیک و قابلیت دار ( Feature Phones) را عملیاتی کند. به گفته بیات همچنین ایدرو، مطالعات برای تولید گوشی‌های هوشمند تلفن همراه به صورت قطعات منفصله اعم از SKD و CKD، از طریق به همرسانی فعالان داخلی با شرکای آسیایی توانمند را آغاز کرده است.

ستار ‌هاشمی معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات نیز در این دیدار ضمن اعلام آمادگی کامل این وزارتخانه در مسیر همگامی با این طرح گفت: وزارت ارتباطات، از طریق مشارکت اپراتورها، تدابیر تعرفه‌ای و ... کلیه ظرفیت‌های قانونی خود را در طرح تولید داخل گوشی‌های تلفن همراه با هدف افزایش سهم بازار تولیدکنندگان بومی، ارتقاء توان داخلی، اشتغالزایی و حرکت به سمت بالاتر این صنعت را به کار خواهد بست.

هاشمی درباره نقش غیر قابل انکار فناوری ارتباطات و اطلاعات و ابزار‌های هوشمند آن بهره‌گیری از مطالعات امکان سنجی همه جانبه و روز آمد، شناخت دقیق ابعاد بازار و احترام به حقوق مصرف‌کنندگان در کنار خودباوری و اهتمام به ارتقاء توان داخلی در این عرصه مهم را از ضرورتها و اولویت‌های وزارت ارتباطات برای پشتیبانی از تولید داخلی گوشی‌های تلفن همراه برشمرد.

در این دیدار همچنین حمید بازارگان معاون صنایع پیشرفته ایدرو گزارشی از آخرین مطالعات طرح ارایه کرد.
 
مرجع : ایدرو
کد مطلب : ۲۷۴۱۶۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين