۰

فروش ۲۷۸ میلیون دستگاه گوشی 5G در دنیا

تاریخ انتشار
شنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۴۹
فروش ۲۷۸ میلیون دستگاه گوشی 5G  در دنیا
فروش ۲۷۸ میلیون دستگاه گوشی 5G در دنیا

آی‌تی‌من- سال ۲۰۱۹ فناوری 5G بیشتر به محصولات پرچم‌دار اختصاص یافته بود؛ اما در سال ۲۰۲۰ نه‌تنها گوشی‌های هوشمند بالارده، بلکه مدل‌های میان‌رده پریمیوم نیز به مودم‌های 5G مجهز شده‌اند. درواقع آمارهای شرکت کانالیس که در زمینه تحلیل بازار گجت‌های قابل حمل فعالیت دارد از رشد تقاضا برای محصولات سازگار با ارتباطات 5G خبر می‌دهد.

براساس آمار کانالیس، چین چه از نظر راه‌اندازی، چه از نظر امکان استفاده از ارتباطات 5G در جایگاه نخست قرار دارد. کانالیس می‌گوید پایان سال ۲۰۲۰ نزدیک به ۲۷۸ میلیون دستگاه مبتنی بر اتصال 5G فروخته خواهد شد که ۱۷۲ میلیون یا به عبارتی ۶۲ درصد آن به کشور چین مربوط خواهد بود.

کانالیس پیش‌بینی می‌کند که فروش گوشی‌های هوشمند مبتنی بر ارتباطات 5G در سال ۲۰۲۱ دو برابر خواهد شد و فروش چنین محصولاتی در تمامی نقاط دنیا افزایش می‌یابد. درواقع کانالیس معتقد است که سال ۲۰۲۱ راه‌اندازی زیرساخت مناسب برای فناوری 5G با سرعت چشمگیری افزایش می‌یابد و درنتیجه محصولاتی سازگار با چنین فناوری نیز با سرعت بیشتری فروخته خواهند شد.

پیش‌بینی افزایش فروش محصولات 5G کاملا منطقی به‌نظر می‌رسد؛ زیرا محصولات ارزان‌قیمت با مودم 5G به بازار معرفی شده‌اند و مدل‌های بیشتری نیز در راه هستند. یک سپتامبر (۱۱ شهریور) گوشی هوشمند ریلمی وی ۳ معرفی شد که با مودم 5G و برچسب قیمتی ۱۴۶ دلاری به‌فروش می‌رسد. با وجود اینکه ریلمی وی ۳ برای بازار چین با چنین قیمتی عرضه می‌شود و ممکن است در بازار جهانی کمی گران‌تر باشد؛ اما برای علاقه‌مندان به استفاده از ارتباطات 5G در مقایسه با پرچم‌داران هزار دلاری یا گران‌تر، محصولی به‌مراتب مقرون‌به‌صرفه‌تر محسوب می‌شود.

تحلیلگران کانالیس در مورد فروش محصولات مبتنی بر 5G توضیح می‌دهند که موفقیت گوشی‌های هوشمند با چنین مشخصاتی از انتظاراتشان نیز فراتر بوده است. در آمار کانالیس مشخص می‌شود گوشی‌های مبتنی بر 5G حتی در بازارهایی نیز که هنوز زیرساخت‌های مناسب این فناوری را ندارد، فروش بسیار خوبی را پشت سر می‌گذارند.

از طرفی شرکت‌های بسیاری ازجمله هواوی، شیائومی، اوپو و TCL محصولاتی در رده‌های قیمتی مختلف با مودم 5G به بازار عرضه می‌کنند. چنین تنوعی در بازار تأثیر مستقیمی روی سبد خرید کاربران می‌گذارد، بدین‌ترتیب کاربران هنگام خرید به برخورداری محصولشان از مودم 5G توجه ویژه‌ای دارند. درواقع خریداران در نظر داشته‌اند که محصولی سازگار با فناوری آینده خریداری کنند تا نیازی به تعویض گوشی هوشمندشان در آینده نداشته باشند.
 
کد مطلب : ۲۷۴۱۸۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما