۰
در مراسم آنلاین شب گذشته اپل

آی‌پد ایر جدید با تراشه  A14 Bionic معرفی شد

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۰۴:۵۱
آی‌پد ایر جدید با تراشه  A14 Bionic معرفی شد
آی‌پد ایر جدید با تراشه  A14 Bionic معرفی شد

آی‌تی‌من- آی‌پد ایر جدید اپل، یک تبلت قدرتمند است که در 5 رنگ مختلف به بازار می‌آید.

آی‌پد ایر اپل دارای نمایشگر تمام صفحه 10.9 اینچی از نوع رتینای مایع است که دوربین و قابلیت‌های صوتی آن بهبود یافته و یک حسگر Touch ID هم با دکمه بالای آن یکپارچه شده است. در این تبلت همچنین از پردازشگر A14 Bionic استفاده شده که قدرتمندترین پردازشگر اپل تا کنون است.

قرار است آی‌پد ایر جدید اپل از ماه آینده میلادی (اکتبر) به بازار عرضه شود.

این نسخه از آی‌پد ایر با طراحی سبک و نازک در 5 رنگ نقره‌ای، خاکستری (space gray)، مسی (rose gold)، سبز و آبی آسمانی عرضه خواهد شد.



صفحه نمایش 10.9 اینچی این محصول دارای 3.8 میلیون پیکسل است و به فناوری‌هایی همچون full lamination، پشتیبانی از P3 wide color، True Tone و پوشش ضد بازتابش مجهز شده است.

همچنین به منظور حداکثرسازی اندازه نمایشگر، نسل جدید حسگر اثر انگشت Touch ID در زیر دکمه بالایی آن قرار گرفته است.
 
سوپرکامپیوتری درون تبلت
یکی از ویژگی‌های این محصول برخورداری از پیشرفته‌ترین تراشه اپل به نام A14 Bionic است. در ساخت این تراشه از فناوری 5 نانومتری استفاده شده و دارای 11.8 میلیارد ترانزیستور است.

آخرین نسخه از تراشه‌های نسل سریA  اپل دارای طراحی 6 هسته‌ای است که موجب افزایش 40 درصدی بهره‌وری پردازنده شده  و معماری پردازشگر گرافیکی آن نیز 4 هسته‌ای است که 30 درصد بهبود در کیفیت گرافیک را به همراه دارد.

این پردازنده همچنین شامل یک موتور عصبی 16 هسته‌ای است که قابلیت‌های یادگیری ماشین آن را افزایش می‌دهد و قادر به انجام 11 تریلیون عملیات در ثانیه است. علاوه بر این، پردازشگر A14 Bionic در بردارنده نسل دوم شتاب‌دهنده یادگیری ماشین درون CPU است که محاسبات یادگیری ماشین را ده برابر سریع‌تر می‌کند. ترکیب این شتاب‌دهنده با موتور عصبی در کنار پردازشگر گرافیکی پرقدرت، تجربه قدرتمندی از بازشناسی تصویر، یادگیری زبان طبیعی، تحلیل حرکت و از این قبیل را روی یک دستگاه تبلیت ارایه می‌کند.

 
دوربین و صدای توسعه یافته
آی‌پد ایر دارای دوربین  جلویی 7 مگاپیکسلی HD است و همچون آی‌پد پرو، به دوربین پشتی 12 مگاپیکسلی نیز مجهز شده که قابلیت فیلم‌برداری 4K را به کاربران می‌دهد. در این آی‌پد از اسپیکرهای استریو نیز استفاده شده است.

درگاه USB-C نیز با قابلیت انتقال داده تا 5 گیگابیت در ثانیه در این دستگاه گنجانده شده که برای اتصال به دوربین، هارددیسک و مانیتورهای تا 4K می‌توان از آن استفاده کرد.

 
روح تازه
همراه با این دستگاه آی‌پد ایر جدید، از نسخه سیستم عامل iPadOS 14 نیز رونمایی شد که از امروز (چهارشنبه، 26 شهریورماه) در دسترس قرار می‌گیرد. این سیستم عامل از قلم اپل نیز روی آی‌پد پشتیبانی می‌کند.

طراحی سازگار با محیط زیست
اپل اعلام کرده که این آی‌پد ایر سازگار با محیط زیست است و در تطابق با برنامه اپل، مبنی بر حذف کربن تا سال 2030 طراحی شده است. 100 درصد آلومینیوم به‌کار رفته در این محصول و کل قلع استفاده شده روی مدار آن  بازیافتی است.

اسپیکرهای آی‌پد ایر 2020 نیز از مگنت‌هایی استفاده می‌کنند که تمامی عناصر کمیاب مورد استفاده در آنها بازیافتی است.

بنا به اعلام اپل، آی‌پد ایر 2020 کاملا  خالی از ترکیبات مضر است و در بسته بندی آن نیز  از فیبرچوب بازیافتی یا استخراج شده از جنگل‌های مدیریت شده، استفاده شده است.
 
قیمت و شرایط عرضه
آی‌پد ایر جدید از ماه آینده میلادی علاوه بر وب‌سایت apple.com، در اپل‌استورهای 30 کشور و منطقه عرضه خواهد شد. شروع قیمت مدل‌های وای‌فای این محصول 599 دلار و قیمت مدل‌های وای‌فای و سلولار آن از 729 دلار شروع می‌شود.

این دستگاه در دو پیکربندی 64 گیگابایتی و 256 گیگابایتی و همان‌طور که گفتیم، در 5 رنگ عرضه خواهد شد.



نسل دوم قلم Apple Pencil را نیز می‌توان به طور جداگانه و به قیمت 129 دلار سفارش داد.

علاوه بر قلم، کیبورد و کاور آی‌پد ایر جدید نیز قابل خریداری به قیمت جداگانه است.

سیستم عامل iPadOS 14 نیز به صورت رایگان روی آی‌پد ایر جدید و همچنین نسل هشتم آی‌پد که آن را هم دیشب اپل معرفی کرد، عرضه می‌شود. این سیستم عامل از امروز برای دریافت روی تمامی دستگاه‌های آی‌پد پرو، آی‌پد ایر 2 به بعد و نسل پنجم آی‌پد به بعد و همچنین آی‌پد مینی 4 و نسل‌های بعد از آن عرضه خواهد شد.



 
 
 
مرجع : apple.com
کد مطلب : ۲۷۴۲۴۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما