کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اعتراف یوتیوب به خطای بازبین‌های هوش مصنوعی

مهر , 1 مهر 1399 ساعت 13:29

یوتیوب تصمیم دارد با وجود شیوع ویروس کرونا برای بازبینی محتوا دوباره از بازبین‌های انسانی کمک بگیرد، زیرا هوش مصنوعی درصد خطای بالایی دارد.



آی‌تی‌من-  یوتیوب در اواخر ماه اوت اعلام کرد در سه ماه قبل ۱۱.۴ میلیون ویدئو را به دلیل نقض قوانین از پلتفرم خود حذف کرده است. این بالاترین آمار حذف ویدئو از یوتیوب در بازه‌ای ۳ ماهه بود و دلیل آن نیز اتکای بیشتر به هوش مصنوعی بود. زیرا به دلیل شیوع ویروس کرونا بازبین‌های انسانی از حضور در محل کار منع شده بودند.

با این وجود یوتیوب اعتراف کرد در این بازه برخی ویدئوها به اشتباه حذف شده‌اند. در همین راستا مدیر ارشد محصولات این شبکه اجتماعی در مصاحبه‌ای به روزنامه فایننشال تایمز گفت: یکی از تصمیم‌های ما در آغاز همه‌گیری کووید ۱۹ گرفتیم استفاده از ماشین‌هایی بود که به‌اندازه انسان دقیق نیستند تا به‌این ترتیب از کاربران خود محافظت کنیم. هرچند این روش خطاهایی نیز داشته و احتمالاً به افزایش تعداد ویدئوهای حذفی منجر شده است.

این زیر مجموعه گوگل فاش کرد تصمیم خود برای حذف ۱۶۰ هزار ویدئو را لغو کرده است. به طور معمول کمتر از ۲۵ درصد درخواست‌های حذف ویدئو در یوتیوب اجرایی می‌شوند، اما تحت برنامه بازبینی محتوا با کمک هوش مصنوعی، این شاخص به ۵۰ درصد رسیده است.

البته هنوز مشخص نیست بازبین‌های انسانی چگونه فرایند رصد ویدئوها در شرایط فعلی را انجام می‌دهند.
 


کد مطلب: 274310

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/274310/اعتراف-یوتیوب-خطای-بازبین-های-هوش-مصنوعی

ITMen
  https://www.itmen.ir