کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

پوتین خواستار همکاری آمریکا و روسیه در زمینه امنیت سایبری شد

سایبربان , 7 مهر 1399 ساعت 13:46

رئیس‌جمهور روسیه خواستار همکاری آمریکا و روسیه در زمینه امنیت سایبری شد.



آی‌تی‌من-  ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه اخیراً به آمریکا پیشنهاد داده، این دو کشور برای عدم‌مداخله در امور داخلی یکدیگر (ازجمله دخالت در انتخابات) به‌واسطه ابزارهای دیجیتالی و سایبری، ضمانت‌نامه‌هایی را با یکدیگر مبادله کنند.

وی همچنین در بیانیه‌ای کتبی از تمام کشورهای جهان خواست، با تعهد سیاسی تحت عنوان عدم حمله اول (no-first-strike) به یک توافق جهانی برسند.

رئیس‌جمهور روسیه برای افزایش اعتماد میان روسیه و آمریکا در زمینه سایبری، برنامه‌ای را برای بازیابی همکاری‌های دوجانبه در زمینه امنیت اطلاعات بین‌الملل به آمریکا پیشنهاد داد. او ضمن اشاره به این‌که بازیگران اصلی در تأمین امنیت اطلاعات بین‌الملل مسوولیت ویژه‌ای دارند تأکید کرد: خطر رویارویی گسترده در حوزه دیجیتال و سایبر یکی از مهم‌ترین چالش‌های راهبردی دنیای امروز است. لذا در این رابطه ما به آمریکا پیشنهاد می‌کنیم بر سر یک برنامه جامع در زمینه اقدامات عملی برای برقراری مجدد روابطمان در حوزه امنیت فناوری‌های اطلاعاتی و ارتباطاتی به یک توافق برسیم.

وی در ادامه پیشنهاد داد می‌توان این همکاری‌ها را از ترمیم و حفظ یک گفت‌وگوی منظم و گسترده و سطح بالا در مورد مسائل امنیت سایبری آغاز کرد. ازجمله این گفت‌وگوها می‌توان به تماس‌های مداوم بین مراکز کاهش خطرات هسته‌ای روسیه و آمریکا، گروه‌های آمادگی اضطراری رایانه و گفت‌وگوی مسئولین ذی‌ربط در سطح بالا اشاره کرد. پوتین همچنین پیشنهاد داد این دو کشور برای جلوگیری از حوادثِ فضای اطلاعاتی یک توافق‌نامه دوجانبه انعقاد کنند، مانند توافق‌نامه دریایی که در سال 1972 بین اتحاد جماهیر شوروی و آمریکا منعقد شد. رئیس‌جمهور روسیه در انتها خاطرنشان کرد:ما از آمریکا می‌خواهیم بدون در نظر گرفتن اختلافات سیاسی، اجازه دهد کارشناسان روسیه و آمریکا در زمینه امنیت اطلاعات بین‌الملل با یکدیگر همکاری کنند. این همکاری‌ها باهدف افزایش اعتماد، امنیت و منافع مردم این دو کشور انجام خواهد شد و به‌طور قابل‌توجهی صلح جهانی در فضای اطلاعاتی را تضمین خواهد کرد.
 


کد مطلب: 274359

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/274359/پوتین-خواستار-همکاری-آمریکا-روسیه-زمینه-امنیت-سایبری

ITMen
  https://www.itmen.ir