کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

از 3 میلیون تا 34 میلیون تومان

قیمت گوشی‌های سامسونگ در بازار ایران

14 مهر 1399 ساعت 13:09

مولف : ساحره چمنی

این روزها قیمت گوشی‌ به شدت بالا رفته و کمتر گوشی هوشمندی می‌توان در بازار یافت که قیمتی کمتر از چهار پنج میلیون تومان داشته باشد. بالارفتن نرخ ارز و رسیدن بهای پول‌های خارجی به بالاترین میزان خود، روی همه‌‌ی اجناس تاثیر گذاشته و این روزها شاهد افزایش بیش از پیش قیمت‌ها در همه بازارها هستیم.بازار موبایل هم از این قضیه مستثنی نیست و روند صعودی قیمت‌ها به شکلی افسار گسیخته شده است و هر روز بدون دلیل و با دلیل شاهد بالا رفتن قیمت همه گوشی‌ها و به‌ویژه دستگاه‌هایی که قیمت بالاتری دارند هستیم. پیش‌تر قیمت گوشی‌های شیائومی ‌و آیفون‌های اپل را بررسی کردیم؛ در این گزارش قصد داریم نگاهی به قیمت گوشی‌های سامسونگ بیندازیم.



آی‌تی‌من-  میان‌رده‌هایی که پرچمدار شدند
از چند سال پیش با افزایش ناگهانی قیمت گوشی‌های پرچمدار و رسیدن آنها به بالای هزار دلار،  تقریبا قیمت همه گوشی‌ها افزایش یافت و اگرچه اپل پایه‌‌گذار افزایش قیمت گوشی‌ها بود، اما در این بین اکثر شرکت‌ها برای اینکه از قافله عقب نمانند قیمت گوشی‌های‌شان را همتراز با آیفون به بالای هزار دلار رساندند.

در همین حال گوشی‌های میان‌رده هم با افزایش قیمت جای گوشی‌های پرچمدار را گرفتند.

البته این سیاست شرکت‌ها بود که با بالا رفتن قیمت گوشی‌های پرچمدار تلاش کردند گوشی‌های میان‌رده را ارتقا دهند و بخشی از بازار را که حالا به دلیل بالا رفتن قیمت گوشی‌های پرچمدار خالی مانده بود پرکنند. 

ارتقای این گوشی‌ها شامل پیشرفت دوربین، نمایشگر و پردازنده بود که هر کدام از این‌ها به تنهایی زمینه افزایش قیمت گوشی‌های میان‌رده را فراهم کرد. 
همه این موارد مربوط به بازارهای خارجی بود اما در بازار ایران افزایش نرخ ارز باعث شد تا قیمت گوشی‌های میان‌رده به شدت روند صعودی به خود بگیرد به طوری که این روزها کمتر گوشی میان‌رده‌ای با قیمتی زیر ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان یافت می‌شود.

  ارزان‌ترین گوشی‌های سامسونگ
ارزان‌ترین گوشی‌ سامسونگ سری A01-A015 هستند که قیمتی بین ۳ میلیون و۲۰۰ هزار تومان تا ۳ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان دارند.

گوشی‌های A10S و A11 با قیمتی برابر ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسند.

M11 گوشی ارزان دیگر سامسونگ است که در رده محصولات زیر ۵ میلیون تومان قرار دارد و با قیمتی برابر ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان در بازار موجود است.

 گوشی‌های ۵ تا ۷ میلیونی سامسونگ
در میان گوشی‌های سامسونگ که قیمتی بالاتر از ۵ میلیون تومان دارند می‌توان به A20 S با قیمت ۴ میلیون و ۴۴۰ هزار تومان، A21S  به ارزش ۵ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان، M30S  با قیمتی برابر ۶.۵ میلیون، A31  حدود ۷ میلیون، A305 A30S  با قیمت ۶.۶ میلیون و M31 با ارزش ۷ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان اشاره کرد.

 گوشی‌های زیر ۱۰ میلیون سامسونگ
گوشی A51 قیمتی برابر ۸.۳ میلیون تومان دارد، A70  با قیمت ۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد، A71  با قیمت ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و A80 قیمتی مشابه دارد.

 گوشی‌های پرچمدار سامسونگ
در میان گوشی‌های پرچمدار سامسونگ یک سری از آنها گوشی‌های فلگ‌شیپ دو سال پیش این برند است اما به نسبت سال‌های گذشته قیمت این گوشی‌ها همچنان بالا است.

مثلا گلکسی NOTE 9 پرچمدار دو سال پیش سامسونگ است که حالا قیمتی برابر ۱۶.۵ میلیون تومان دارد و ارزان‌ترین پرچمدار سامسونگ به شمار می‌رود. 

به ترتیب قیمت NOTE 10 حدود ۲۰ میلیون‌ تومان، NOTE 10+  حدود ۲۵ میلیون، گلکسی S10 حدود ۱۷ میلیون، S10 +  حدود ۱۹ میلیون، S20  نزدیک ۲۲ میلیون تومان،  S20 ULTRA  به قیمت26.5 میلیون تومان و سری نوت شامل گلکسی نوت ۲۰ و نوت 20 اولترا که بین ۳۱ تا  ۳۴ میلیون تومان فروخته می‌شود
گوشی تاشو گلکسی زد فلیپ هم بر اساس رنگ بین ۲۸ تا ۳۰ میلیون تومان در بازار کشورمان خرید و فروش می‌شود.

 قیمت‌های نجومی ‌و خریداران پروپاقرص
اما در حالی که قیمت گوشی در بازار به شدت افزایش یافته و شاهد قیمت‌های نجومی ‌در این بازار هستیم، آیا این گوشی‌ها در بازار خریدار دارند؟

فعالان بازار معتقدند که همزمان با بالا رفتن قیمت‌ها، خرید و فروش گوشی هم افزایش می‌یابد اما به محض اینکه قیمت‌ها با سیر نزولی همراه می‌شود، بازار بی‌مشتری و کساد می‌شود چرا که مشتریان با تصور اینکه قیمت‌ها کاهش می‌یابد برای خرید دست نگه می‌دارند.

وقتی درباره فروش گوشی‌های سری نوت ۲۰ و اس ۲۰ اولترا که حالا با قیمتی حدود ۲۶ تا ۳۴ میلیون عرضه می‌شوند می‌پرسیم، نه تنها می‌گویند که این گوشی‌ها مشتری دارند، بلکه معتقدند هرچقدر که قیمت‌ها نجومی‌تر می‌شود، این بازار رونق بیشتری می‌گیرد.

همانطور که فعالان بازار می‌گویند، این بازار قابل پیش‌بینی نیست و نمی‌توان با قاطعیت گفت که گوشی گران یا ارزان می‌شود و چیزی که حالا به وضوح دیده می‌شود قیمت دلار است که هر روز با افزایش روبه‌رو است و به نسبت آن همه اجناس گران می‌شوند.
 


کد مطلب: 274423

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/274423/قیمت-گوشی-های-سامسونگ-بازار-ایران

ITMen
  https://www.itmen.ir