۰

رایگان شدن اینترنت دانشگاه‌ها تا ۲ هفته آینده

تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۲۷
رایگان شدن اینترنت دانشگاه‌ها تا ۲ هفته آینده
رایگان شدن اینترنت دانشگاه‌ها تا ۲ هفته آینده

آی‌تی‌من- علی خاکی صدیق درباره عملیاتی شدن اینترنت رایگان دانشگاه ها،  گفت: اطلاعات دانشگاه ها برای رایگان شدن اینترنت آنها، در اختیار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار گرفته است.

وی افزود: بر اساس آخرین پیگیری های معاونت آموزشی وزارت علوم، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات طی ۲ تا ۳ روز آینده سامانه ای برای بارگذاری آی پی دانشگاه ها به منظور دریافت اینترنت رایگان راه اندازی می‌کند.

معاون آموزشی وزیر علوم تاکید کرد: این سامانه هیچ ارتباط با بخش آموزش‌های الکترونیکی دانشگاه ها ندارد و فقط به منظور دریافت اطلاعات دانشگاه‌ها است.خاکی صدیق با بیان اینکه اینترنت دانشگاه‌ها هنوز رایگان نشده است، اعلام کرد که دانشگاه ها تا ۲ دو هفته آینده از اینترنت رایگان بهره‌مند می‌شوند. وی پیش از این گفته بود که ۱۰۰ درصد دانشگاه‌های دولتی تحت پوشش آموزش های الکترونیکی قرار گرفته اند.در همین حال اما وزیر ارتباطات گفت: اینترنت رایگان برای همه دانشجویان کشور در هنگام استفاده از سامانه های آموزش مجازی دانشگاه ها از امروز (روز قبل) فعال می‌شود. آذری جهرمی در توییتر نوشت: اینترنت رایگان برای همه دانشجویان کشور در هنگام استفاده از سامانه‌های آموزش مجازی دانشگاه‌ها از امروز فعال می‌شود. مشاهده لیست سامانه های فعلی مشمول طرح و همچنین ثبت نام سامانه‌های جدید توسط دانشگاه‌ها از طریق سایت وزارت ارتباطات میسر است.

از سوی دیگر معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات با بیان اینکه هیچ محدودیتی در ارایه اینترنت به اساتید دانشگاهی نداریم، گفت: متقاضیان دریافت سرویس رایگان 120 گیگابایت اینترنت می‌توانند تا 15 مهر به سامانه ictgifts.ir  مراجعه کنند.ستار هاشمی با بیان اینکه در ارایه سرویس رایگان اینترنت ۱۲۰ گیگابایت به قشر دانشگاهی محدودیتی نداریم، گفت: به طور کلی همه اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها در زیر نظام‌های مختلف آموزش کشور می توانند در صورت درخواست دریافت اینترنت اسامی و شماره تلفن خود را از طریق دانشگاه محل خدمت خود اعلام کنند تا در اسرع وقت اینترنت آنها فعال شود.وی افزود: ارایه سرویس رایگان اینترنت ۱۲۰ گیگا بایت به اساتید دانشگاهی در سراسر کشور تنها از طریق ثبت نام در سامانه ictgifts.ir با درج کد ملی و شماره تماس امکان پذیر است. از طرفی باید به این نکته اشاره کنم که اگر متقاضی آن موفق به ثبت نام در این سامانه نشده است، می‌تواند درخواست خود را از طریق دانشگاه محل خدمت تا پانزدهم مهرماه اعلام کند.هاشمی گفت: پس از جمع بندی اسامی متقاضیان دریافت «سرویس رایگان اینترنت ۱۲۰ گیگابایت وزارت ارتباطات» لیست متقاضیان به اپراتورها داده می‌شود تا در اسرع وقت نسبت به فعال کردن سرویس رایگان اقدام کنند. معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در حال حاضر تاکنون نزدیک به ۴۹ هزار نفر از مجموعه ۱۰۴ هزار نفری اساتید دانشگاهی ثبت نام خود را در سامانه انجام داده‌اند. این در حالی است که اساتیدی که موفق به ثبت نام در سامانه نشده اند باید به زیر مجموعه اداری خود مراجعه کرده و از سوی آنها اسامی و درخواست شان برای وزارت ارتباطات ارسال شود سپس پس از ثبت اطلاعات متقاضیان اساتید باید به صورت انفرادی وارد سامانه شده و ثبت نام خود را نهایی کنند.
 
مرجع : ايرنا
کد مطلب : ۲۷۴۴۴۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما