۲
۰

ملاقات آنلاین با زندانیان برقرار شد

تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۵۷
ملاقات آنلاین با زندانیان برقرار شد
ملاقات آنلاین با زندانیان برقرار شد

آی‌تی‌من- علی صالحی رییس کل دادگستری استان هرمزگان در جریان این مراسم اظهار داشت: در راستای اجرای سیاست های کلان دستگاه قضایی خصوصاً به منظور تحقق شعار «قوه قضائیه هوشمند در تراز انقلاب اسلامی» با پیگیری دستگاه قضایی استان، سالن ملاقات الکترونیک در محل زندان مرکزی بندرعباس افتتاح و راه اندازی شده است.

وی در ادامه افزود: این سالن شامل یک واحد اپراتور نظارت بر ملاقات الکترونیکی و ۱۰ اتاق ملاقات زندانیان با تجهیزات انتقال آنلاین صوت و تصویر است.

رییس کل دادگستری استان هرمزگان گفت: این اقدام منطبق با مقررات جدید قضایی خصوصاً مواد ۱۷۵، ۵۲۸ و ۶۵۵ قانون آیین دادرسی کیفری است و در راستای تکریم ارباب رجوع، ارتقای شاخص های اصلاحی و تربیتی زندان و کاهش مشکلات و هزینه های زندانیان وخانواده هایشان خصوصاً با توجه به شیوع ویروس کرونا صورت گرفته است.

وی با اعلام اینکه پس از افتتاح سالن ملاقات الکترونیکی در زندان بندرعباس، ضرورت مراجعه حضوری خانواده زندانیان برای ملاقات با آن ها کاهش خواهد یافت، گفت: اجرای این طرح برای اولین بار در کشور صورت گرفته است و پیش نویس دستورالعمل اجرایی آن نیز در استان هرمزگان تهیه شده است.

صالحی یادآور شد: پیش از این، سه نوع ملاقات در زندان ها انجام می شد که شامل ملاقات حضوری، ملاقات از طریق کابین و ملاقات خصوصی می شد و اکنون ملاقات الکترونیکی (تصویری) نیز به عنوان مدل جدید ملاقات و در قالب امتیاز به زندانیانی تعلق می گیرد که در برنامه های اصلاحی و تربیتی زندان شرکت فعال داشته‌اند و از حسن رفتار برخوردار هستند.

رییس کل دادگستری استان هرمزگان همچنین تأکید کرد: شیوه ملاقات الکترونیک بسیار ساده و کاربردی و در بستر امن سامانه‌های قوه قضائیه صورت می گیرد و هیچ گونه هزینه‌ای برای زندانی و خانواده‌های‌شان دربر ندارد.

وی در خصوص جزئیات این طرح گفت: پس از هماهنگی لازم واحراز هویت، لینک برقراری ارتباط تصویری از طریق پیامک توسط اپراتور وناظر ملاقات الکترونیکی به گوشی هوشمند یا رایانه شخصی خانواده زندانی ارسال می‌شود و آنها با وارد کردن نام کاربری و رمز ورود وارد پایگاه الکترونیک قوه قضائیه شده و ملاقات تصویری خود را برقرار می‌کنند و در مدت زمان تعیین شده امکان ملاقات صوتی و تصویری مهیا می‌شود.
 
مرجع : فارس
کد مطلب : ۲۷۴۴۴۳
نظرات شما
افشین خردوست
Iran, Islamic Republic of
ملاقات تصویری نوبت دهی
Iran, Islamic Republic of
عالیه
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما