کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ناتوانی انویدیا در رفع کمبود پردازشگر‌های گرافیکی

مهر , 16 مهر 1399 ساعت 14:21

مدیر عامل شرکت سخت افزاری انویدیا تصریح کرد که این شرکت قادر به رفع کمبود پردازشگر‌های گرافیکی پرطرفدار این شرکت نیست.



آی‌تی‌من- جنسن‌هانگ مدیر عامل انویدیا می‌گوید: تقاضای بازار برای برخی پردازشگر‌های تولیدی این شرکت بیش از حد تصور انویدیاافزایش یافته و این شرکت با توجه به مشکلات بعد از شیوع ویروس کرونا نمی‌تواند برخی کمبودها را در این زمینه رفع کند.

از جمله پردازشگر‌های گرافیکی انویدیاکه کمبود آنها در بازار محسوس است، می‌توان به جی فورس سری آر تی ایکس ۳۰۸۰ و ۳۰۹۰ اشاره کرد. مدیر عامل انویدیاتصریح کرده که کمبود این پردازشگر‌ها در سراسر سال ۲۰۲۰ ادامه می‌یابد و انویدیافعلاً قادر به رفع این کمبود نیست.

با توجه به در پیش بودن فصل خرید تعطیلات کریسمس و افزایش فزاینده تقاضای بازار پیش بینی می‌شود که کمبود پردازشگر‌های گرافیکی در ماه‌های آینده حتی محسوس‌تر و بیشتر باشد. پردازشگر گرافیکی آر تی ایکس ۳۰۸۰ انویدیافعلاً ۷۰۰ دلار قیمت دارد و بیم آن می‌رود تداوم کمبود باعث افزایش قیمت این پردازشگر محبوب شود. همین مشکل در مورد سری ۳۰۹۰ هم وجود دارد.

انویدیاعرضه پردازشگر سری آر تی ایکس ۳۰۷۰ را به تأخیر انداخته تا بتواند مشکل کمبود پردازشگر‌های گرافیکی سری ۳۰۸۰ و ۳۰۹۰ را برطرف کند. قرار است آر تی ایکس ۳۰۷۰ با قیمت ۴۹۹ دلار به بازار بیاید.
 


کد مطلب: 274460

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/274460/ناتوانی-انویدیا-رفع-کمبود-پردازشگر-های-گرافیکی

ITMen
  https://www.itmen.ir