۰

چگونه گوشی‌های بازسازی‌شده را تشخیص دهیم

ساحره چمنی / مولف
تاریخ انتشار
شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۴۲
چگونه گوشی‌های بازسازی‌شده را تشخیص دهیم
چگونه گوشی‌های بازسازی‌شده را تشخیص دهیم

آی‌تی‌من- گوشی‌های ریفربیشد (Refurbished)  به دستگاه‌هایی اطلاق می‌شود که به دلایل مختلف مثل مشکل سخت‌افزاری یا نرم‌افزاری به شرکت سازنده مرجوع شده و پس از رفع نقص، مجددا توسط شرکت مورد نظر بسته‌بندی ‌شده و به بازار برگردانده می‌شود. البته در مواردی هم ممکن است اصلا گوشی هیچ ایرادی هم نداشته و فقط مشتری جعبه را باز کرده و از خرید پشیمان شده و گوشی را پس داده است اما چون جعبه دستگاه باز شده، دیگر به عنوان گوشی نو عرضه نمی‌شود.

پس از بازگردانده ‌شدن، این دستگاه‌ها توسط مهندسان شرکت مورد بررسی قرار می‌گیرند و پس از رقع مشکل دوباره در بسته‌بندی قرار می‌گیرند و روی بسته‌بندی حتما قید می‌شود که گوشی ریفربیشد و با قیمتی پایین‌تر به‌فروش می‌رسد.

گوشی ریفربیشد عملا مشکلی در عملکرد ندارد و برخلاف تفکر بعضی افراد، دستگاه تقلبی به‌شمار نمی‌آید.

اما روش تشخیص گوشی‌های ریفربیشد از گوشی‌های اصل یا جایگزین چیست؟ در این گزارش روش تشخیص آیفون ریفربیشد را از گوشی اوریجینال ارائه می‌کنیم.

 تشخیص آیفون ریفربیشد از نو
بهترین راه برای تشخیص آیفون ریفربیشد از گوشی‌های اصل این است که پس از روشن شدن دستگاه به بخش Setting یا تنظیمات گوشی مراجعه کنید. سپس روی گزینه General ضربه بزنید و بخش About را باز کنید.
در این بخش می‌توانید مدل دستگاه را ببینید؛ حروفی که در این قسمت درج شده بسیار مهم است و نشان می‌دهد که دستگاه شما ریفربیشد است، برای اولین بار باز و استفاده شده یا یک دستگاه جایگزین است.

اگر حروفی که جلوی بخش Model درج شده با حرف M شروع شود به این معناست که دستگاه جدید است و شما اولین خریدار آن هستید.

حرف F نشان می‌دهد که گوشی ریفربیشد است و پس از طی فرآیند تعمیر و بازسازی دوباره به بازار عرضه شده است.

حرف N به معنای آن است که دستگاه پیشتر خریداری شده و احتمالا به دلیل درخواست خدمات، جایگزین شده است.

حرف P نشان دهنده سفارشی سازی است؛ یعنی به درخواست خریدار سفارش داده شده و روی آن حکاکی شده است.

 تشخیص گوشی‌های اندروید ریفربیشد از نو
اما به شکل کلی برای سایر گوشی‌های اندرویدی می‌توان به روش‌های مختلفی پی به ریفربیشد یا اوریجینال بودن گوشی برد.

در مرحله اول به همه کاربران توصیه می‌کنیم که از مراکز خرید و نمایندگی‌های معتبر اقدام به خرید گوشی کنند تا درصورت بروز هر گونه مشکلی با فاکتور خرید بتوانند گوشی مورد نظر را تعویض کرده یا از طریق مراجع قانونی اقدام کنند.

بعد از باز کردن جعبه و روشن کردن گوشی، باید کدی را شماره‌گیری کنید تا وارد یک منوی مخفی شوید.

درصورتی‌که کد ##786# را شماره‌گیری کنید، منوی RTN باز می‌شود. اگر این کد کار نکرد، کد *#*#786#*#* را امتحان کنید.  با وارد  کردن این رشته کد، بدون شماره گیری، صفحه‌ای باز و دو گزینه نمایش داده می‌شود؛ View و Reset که باید روی گزینه View ضربه بزنید تا Reconditioned Status ظاهر شود. اگر کلمه NO ظاهرا شود، نشان‌دهنده این است که گوشی شما نو و اوریجینال است، اما اگر کلمه YES نشان داده شود، این گوشی ریفربیشد است.

لازم به ذکر است که این کد ممکن است در ایران کار نکند.

اما روش دیگر استفاده از یک اپلیکیشن به نام فون اینو است. پس از دانلود و نصب این اپلیکیش، ابتدا از شما درخواست دسترسی به تماس‌ها و دوربین می‌شود تا به اطلاعات گوشی دسترسی پیدا کند.

سپس می‌توانید به اطلاعاتی در رابطه با گوشی هوشمندتان دسترسی پیدا کنید که آیا این دستگاه ریفربیشد یا نو است.
 
مولف : ساحره چمنی
کد مطلب : ۲۷۴۴۷۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما