۰
مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه شمال:

گوشی‌های ترخیص ‌شده از گمرک ۴۸ درصد افزایش یافت

تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۳۱
گوشی‌های ترخیص ‌شده از گمرک ۴۸ درصد افزایش یافت
گوشی‌های ترخیص ‌شده از گمرک ۴۸ درصد افزایش یافت

آی‌تی‌من- فرهاد جاویدی مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه شمال گفت: براساس آمارهای موجود، ۷۰ درصد از کل واردات کشور در حوزه ICT از طریق پایانه‌های گمرکی تحت نظارت منطقه شمال رگولاتوری انجام می‌شود که مقایسه آماری شش ماه نخست سال جاری با بازه زمانی مشابه در سال گذشته، نشان می‌دهد تعداد کل درخواست‌های ثبت یا تمدید سفارش در شش ماه ابتدایی سال جاری ۸۱۵۳ مورد بوده است، این آمار در بازه زمانی مشابه سال گذشته ۴۳۸۹ مورد بوده که این اعداد نشان‌دهنده رشد ۸۶ درصدی این حوزه است.

وی با بیان رشد ۵۸ درصدی درخواست‌های ترخیص کالا در گمرک منطقه شمال گفت: در شش ماه اول سال جاری ۲۳۷۳ مورد درخواست ترخیص کالا ثبت شده که این درخواست‌ها در شش ماهه اول سال گذشته ۱۵۰۴ مورد بوده است.
مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه شمال با بیان اینکه ۹۲ درصد از گوشی‌های تلفن همراه از طریق پایانه‌های گمرکی این منطقه به کشور وارد می‌شود، عنوان کرد: تعداد درخواست‌های ترخیص گوشی تلفن همراه در شش ماهه ابتدایی سال گذشته، ۹۹۸ مورد بوده که با افزایش حدود ۹۳ درصدی در شش ماه ابتدای امسال به ۱۹۲۷ مورد رسیده است. علاوه بر این، تعداد تلفن‌های همراه ترخیص‌شده در شش ماه ابتدای سال گذشته سه میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه بوده که با رشد ۴۸ درصدی در همین بازه زمانی در سال جاری به پنج میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه رسیده است.

جاویدی شناسایی و رفع ۵۰۴ مورد تداخل فرکانسی در حوزه اپراتورهای تلفن همراه را از دیگر اقدامات انجام‌شده در منطقه شمال دانست و افزود: از این تعداد ۲۲ مورد در حوزه تداخلات اپراتورهای SAP و ۱۶ مورد تداخل در حوزه سایر بهره‌برداران شبکه‌های رادیویی شناسایی شده است.

وی با بیان به اینکه استفاده از تجهیزات رادیویی غیرمجاز مانند واکی‌تاکی‌ها، لینک‌های رادیویی غیرمجاز و نیز تکرارکننده‌های شبکه تلفن همراه، از عوامل ایجادکننده تداخل در فضای فرکانسی این منطقه هستند، گفت: رفع این تداخلات نقش مهمی در ارایه سرویس‌های با کیفیت به شهروندان به ویژه در حوزه تلفن همراه دارد.

مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه شمال با بیان پایش ۲۴ ساعته طیف فرکانسی در باندهای مختلف در استان‌های تحت پوشش این منطقه، عنوان کرد: در سال جاری دو سایت جهت‌یاب رادیویی راه‌اندازی و عملیاتی شده است که با تکمیل و راه‌اندازی همه سایت‌های مورد نظر در تهران، علاوه بر ارتقای سطح کیفی نظارت بر طیف فرکانسی در تهران و شهرهای حومه آن، سرعت و دقت شناسایی و رفع تداخل‌های رادیویی نیز افزایش می‌یابد.

بر اساس این گزارش اداره‌کل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه شمال یکی از مناطق 9‌گانه رگولاتوری در کشور است که استانهای تهران، البرز، سمنان و مازندران را تحت پوشش و مدیریت دارد و طبق اطلاعات رگولاتوری، ثبت سفارش و ترخیص کالا از پایانه‌های گمرکی منطقه شمال در شش ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رشد ۷۹ درصدی مواجه بوده است.
 
کد مطلب : ۲۷۴۵۰۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما