۰
5G بالاخره به آیفون آمد

اپل، آیفون 12 و آیفون 12 مینی را معرفی کرد

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۵۴
اپل، آیفون 12 و آیفون 12 مینی را معرفی کرد
اپل، آیفون 12 و آیفون 12 مینی را معرفی کرد

آی‌تی‌من- تمامی گوشی‌های جدید معرفی شده از سوی گوگل، مجهز به فناوری 5G هستند و آیفون 12 مینی، بنا به اعلام اپل، کوچک‌ترین گوشی هوشمند 5G جهان است. همچنین در این سری از آیفون، از پردازشگر پرقدرت A14 Bionic و صفحه نمایش رتینا XDR تمام صفحه استفاده شده است.

گوشی‌های سری آیفون 12 دارای صفحه نمایش لبه تا لبه یا تمام صفحه از نوع OLED هستند. در ساخت تمامی گوشی‌های این سری از یک حفاظ سرامیکی در روی نمایشگر گوشی استفاده شده که مقاومت آن را در مقابل ضربه و افتادن از دست تا 4 برابر افزایش داده است. حاشیه‌های دورتادور گوشی نیز آلومینیومی است.



همچنین به گفته اپل، تراشه پردازشگر A14 Bionic که در این محصولات به کار رفته، سریع‌ترین تراشه بین گوشی‌های هوشمند است.

 دو گوشی آیفون 12 و آیفون 12 مینی در پنج رنگ آبی، سبز، مشکی، سفید و قرمز عرضه خواهند شد. پیش خرید گوشی آیفون 12 از جمعه 16 اکتبر شروع می‌شود و عرضه آن از جمعه 23 اکتبر آغاز خواهد شد. آیفون 12 مینی هم از 6 نوامبر پیش‌فروش می‌شود و از جمعه 13 نوامبر راهی فروشگاه‌ها خواهد شد.

گوشی آیفون 12 در اندازه 6.1 اینچی و آیفون 12 مینی در اندازه 5.4 اینچی هستند.

گوشی‌های نسل پنجمی اپل
آیفون 12 و آیفون 12 مینی هر دو مجهز به فناوری 5G هستند که سرعتی بسیار بالا  از نظر دانلود و آپلود، پخش ویدیو و گیمینگ به کاربر ارایه می‌کند. آیفون 12 همچنین بنا به اعلام اپل، از گسترده‌ترین پوشش 5G در سطح جهان برخوردار است. این گوشی‌های به حالت Smart Data mode هم مجهزند که با برآورد نیازهای 5G و بالانس کردن میزان استفاده از دیتا، سرعت و انرژی مورد نیاز، مصرف باتری را بهینه می‌کند. برای مثال در شرایطی که نیاز به 5G نباشد، به طور خودکار به شبکه LTE سوییچ خواهد کرد.


اپل اعلام کرده که با بیش از یکصد اپراتور در 11 منطقه جهان برای پوشش هرچه بیشتر شبکه نسل پنجم آیفون همکاری می‌کند و در شرایط ایده‌آل سرعت دانلود روی این گوشی‌ها به 3.5 گیگابایت در ثانیه می‌رسد.

پردازشگر قدرتمند
پردازشگر مورد استفاده در این گوشی، A14 Bionic است که به گفته اپل، نخستین تراشه در صنعت موبایل است که با فناوری 5 نانومتری تولید شده است. این تراشه دارای 11.8 میلیارد ترانزیستور است.

پردازشگر مرکزی این تراشه 6 هسته‌ای و پردازشگر گرافیکی آن 4 هسته‌ای است.سی‌پی‌یو و جی‌پی‌یو (پردازشگر گرافیکی) این تراشه نسبت به سریع‌ترین تراشه‌های موبایل موجود تا 50 درصد سرعت بیشتری دارند. تراشه A14 Bionic همچنین دارای یک موتور عصبی 16 هسته‌ای است که بهره‌وری در پردازش‌های یادگیری ماشین را تا 80 درصد افزایش می‌دهد و قادر به انجام 11 تریلیون محاسبه در ثانیه است. همچنین شتابدهنده یادگیری ماشین پردازشگر مرکزی تراشه A14 Bionic دارای معماری نسل دوم است که محاسبات یادگیری ماشین را تا 70 درصد سریع‌تر انجام ‌می‌دهد.

صفحه نمایش
هر دو این گوشی‌ها از طراحی لبه‌های صاف یا Flat Edge بهره می‌برند.

دو گوشی آیفون 12 و آیفون 12 مینی همان طور که گفته شد دارای نمایشگر تمام صفحه رتینا XDR هستند که میزان کنترانست این صفحه نمایش دو میلیون به یک است. میزان روشنایی این نمایشگر هم دو برابر آیفون 11 و 1200 نیت اعلام شده است. این نمایشگر با وضوح تصویر 2532 در 1170 با 2.8 میلیون پیکسل و تراکم پیکسلی 460 PPI دو برابر پیکسل بیشتری از آیفون 11 دارد.



این دو گوشی از استاندارد IP68 نیز برخوردارند به این معنی که تا 6  متر زیر آب و 30 دقیقه در براب آب مقاومت می‌کنند. همچنین پاشیدن قطرات آب و قهوه و چای و نوشیدنی که در طول روز ممکن است برای هر کاربری اتفاق بیفتد، برای این گوشی‌ها مشکلی ایجاد نمی‌کند.
 
قابلیت‌های دوربین
گوشی‌های آیفون 12 و آیفون 12 مینی به لطف بهره‌مندی از پردازشگر A14 Bionic به ویژگی عکاسی محاسباتی یا Computational Photography مجهزند که در کنار سیستم دوربین دوگانه، امکانات جذابی را در اختیار عکاسان موبایل قرار می‌دهد. از جمله حالت شب یا Night Mode قوی که عکاسی در شب را بدون فلاش دلپذیر می‌کند.



این گوشی دارای سیستم دوربینی 12 مگاپیکسلی است که مجهز به دوربین اولترا واید و سیستم جدید دوربین واید با دیافراگم f/1.6 است که سریع‌ترین دیافراگم آیفون تا کنون لقب گرفته و تصویر برداری و فیلم‌برداری در شرایط کم‌نور را با دریافت 27 درصد نور بیشتر، ممکن می‌کند.

آیفون 12 نخستین آیفونی است که امکان ضبط ویدیو HDR با دالبی ویژن را ارایه می‌کند.

نکته جالب دیگر در گوشی‌های آیفون 12 و آیفون 12 مینی، برخورداری از سیستم شارژ بی‌سیم MagSafe است. این شارژر بی‌سیم با استفاده از آهن ربا به پشت گوشی می‌چسبد و همچنین دارای یک کیف چرمی است که می‌توان آن را به پشت گوشی وصل کرد و شارژر را درون آن قرار داد. این شارژر با برخورداری از آهن‌رباهایی که دور سیم‌پیچ آن قرار گرفته، تنظیم شارژر را در پشت گوشی به منظور دریافت بهتر  شارژ تسهیل می‌کند.

گوشی‌های آیفون 12 و آیفون 12 مینی با سیستم عامل iOS 14 عرضه می‌شوند.
 
ویژگی‌های زیست محیطی
اپل اعلام کرده که تا سال 2030 به یک شرکت بی کربن تبدیل می‌شود تا اثر گرمایشی صفر را در تمامی کسب‌وکارش برقرار کند. این بدان معنی است که تمامی دستگاه‌هایی که اپل عرضه می‌کند، کربن خنثی خواهند بود.

بر همین اساس برای نخستین بار تمامی عناصر کمیاب به کار رفته در مگنت‌های این گوشی‌ها تماما بازیافتی هستند. اپل همچنین در بسته بندی این گوشی، آداپتورو ایرپاد را حذف کرده که ضمن جلوگیری از استخراج و استفاده از فلزات گرانبها، موجب کوچک‌تر شدن بسته‌بندی شده است. اپل اعلام کرده که این اقدامات موجب کاهش 2 میلیون تنی انتشار کربن در سال می‌شود که معادل حذف 450 هزار خودرو در سال  از جاده‌هاست.
 
قیمت و شرایط  عرضه
آیفون 12 و آیفون 12 مینی در مدل‌های 64، 128 و 256 گیگابایتی و در 5 رنگ آبی، سبز، مشکی، سفید و قرمز عرضه می‌شوند.

قیمت این گوشی‌های به ترتیب از 799 دلار برای آیفون 12 و 699 دلار برای آیفون 12 مینی شروع می‌شود.


مشتریان در استرالیا، چین، آلمان، ژاپن، انگلستان و بیش از 30 کشور و منطقه دیگر، می‌توانند از روز جمعه 16 اکتبر (پس فردا) گوشی آیفون 12 را پیش خرید کنند که عرضه آن از جمعه 23 اکتبر آغاز می‌شود. در مورد آیفون 12 مینی هم زمان پیش سفارش، جمعه 6 نوامبر و زمان عرضه به بازار، جمعه 13 نوامبر اعلام شده است.

آیفون 12 در هند، کره جنوبی و چند کشور دیگر نیز از 30 اکتبر در دسترس خواهد بود.

 
کد مطلب : ۲۷۴۵۲۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما