۰

معرفی آیفون 12 پرو و آیفون 12 پرو مکس، دو پرچمدار اپل

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۳۳
معرفی آیفون 12 پرو و آیفون 12 پرو مکس، دو پرچمدار اپل
معرفی آیفون 12 پرو و آیفون 12 پرو مکس، دو پرچمدار اپل
 
آی‌تی‌من- دو گوشی پرچمدار آیفون 12 پرو و آیفون 12 مکس، هر دو به پردازشگر A14 Bionic، محافظ صفحه نمایش سرامیکی، اسکنر LiDAR و صفحه نمایش رتینا XDR مجهزند و هر دو قابلیت پشتیبانی از شبکه 5G دارند.

در سری جدید گوشی‌های آیفون 12 که اپل دیشب معرفی کرد، پشتیبانی از 5G یک ویژگی کلیدی و تازه است.

دو گوشی سری آیفون 12 پرو، علاوه بر برخورداری از صفحه نمایش تمام صفحه یا لبه تا لبه رتینا XDR، از پوشش سرامیکی جدیدی با نام Ceramic Shield روی صفحه نمایش بهره می‌برند که مقاومت آنها را در برابر ضربه و سقوط تا 4 برابر بالا می‌برد.

این دو گوشی قدرت خود را از آخرین پردازشگر اپل با نام A14 Bionic می‌گیرند که سریع‌ترین تراشه قرار گرفته روی گوشی‌های هوشمند تا کنون است. این پردازشگر از امکاناتی مانند عکاسی محاسباتی و ProRAW برای بهبود کیفیت عکاسی بهره می‌برد و اولین سیستم سرتاسری دالبی ویژن نیز تجربه جدیدی از ثبت و ویرایش ویدیو به کاربر ارایه می‌کند.

در همین رابطه: اپل آیفون 12 و آیفون 12 مینی را معرفی کرد

آیفون 12 پرو و آیفون 12 پرو مکس در 4 رنگ خاکستری، نقره‌ای، طلایی و آبی عرضه می‌شود. پیش سفارش آیفون 12 پرو روز جمعه 16 اکتبر (پس فردا) آغاز می‌شود و عرضه آن به بازار روز جمعه 23 اکتبر خواهد بود. آیفون پرو مکس نیز از 6 نوامبر قابل سفارش است و از جمعه 13 نوامبر راهی فروشگاه‌ها خواهد شد.

در مورد ابعاد این گوشی‌ها نیز باید بگوییم که آیفون 12 پرو 6.1 اینچی و آیفون 12 پرو مکس 6.7 اینچی است که آن را به غول‌پیکرترین گوشی آیفون تا کنون تبدیل کرده است.



تراشه پردازشگر این دو گوشی نیز A14 Bionic است که ویژگی‌های آن را در خبر رونمایی از گوشی‌های آیفون 12 و آیفون 12 مینی بیان کردیم. ویژگی‌های 5G این دو گوشی نیز مشابه آیفون 12 است.

اما ویژگی برتر سری آیفون 12 پرو به دوربین آن برمی‌گردد.



در این دو گوشی از گوشی سه گانه شامل اولترا واید، واید و تله فوتو استفاده شده است.

در آیفون ۱۲ پرو مکس، از یک لنز تله‌فوتوی ۱۲ مگاپیکسلی با فاصله کانونی ۶۵ میلی‌تمری استفاده شده که زوم اپتیکال آن ۲.۵ برابر است. یک لنز اولتراواید جدید نیز با دیافراگم f/1.6 و لرزشگیر اپتیکال در این گوشی تعبیه شده است. سنسور اولترا واید نیز حدود ۴۷ درصد وایدتر شده و عملکرد آن در ثبت عکس از محیط‌های کم‌نور تا 87 درصد بهتر شده است.

از دیگر قابلیت‌های عکاسی در این دوربین می‌توان به پردازشگر سیگنال تصویر و Apple ProRAW اشاره کرد.

سیستم شارژ بی‌سیم MagSafe همچون گوشی‌های آیفون 12، در این دو گوشی پرچمدار هم دیده می‌شود.

اپل در این دو گوشی نیز دغدغه‌های محیط زیستی خود را داشته و در طراحی آنها از مواد بازیافتی استفاده کرده است. همچنین شارژر و ایرپاد را از بسته بندی آنها حذف کرده است.
 
آیفون 12 پرو و آیفون 12 پرو مکس در مدل‌های 128، 256 و 512 گیگابایتی و در چهار رنگ عرضه می‌شوند که قیمت آنها به ترتیب از 999 دلار و 1099 دلار شروع می‌شود.
 
 
 
 
کد مطلب : ۲۷۴۵۳۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما