کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نگرانی غربی‌ها از رشد سریع نوآوری در چین

اریک اشمیت: باید برای جلوگیری از تسلط چین بر هوش مصنوعی متحد شویم

27 مهر 1399 ساعت 13:54

مدیر ارشد اجرایی پیشین گوگل معتقد است که ایالات متحده آمریکا هم اکنون پیشتاز صنعت و فناوری هوش مصنوعی است؛ اما چین به سرعت در حال تبدیل شدن به ابرقدرت در این زمینه است و دموکراسی های جهان باید با شکل دادن همکاری های چندجانبه، در زمین هوش مصنوعی برتری خود را بر چین حفظ کنند.



آی‌تی‌من- اریک اشمیت، مدیرعامل سابق گوگل که هم اکنون رییس هیات مشورتی نوآوری های دفاعی در وزارت دفاع آمریکاست، در سخنانی در جریان نشست هوش مصنوعی «پولیتیکو» با بیان این مطلب گفت: آمریکا به سرعت و به هر قیمت ممکن، باید استراتژی ملی هوش مصنوعی خود را تدوین کند.

وی گفت: آمریکایی ها نباید در مسایل مرتبط با هوش مصنوعی سهل انگارانه رفتار کنند؛ زیرا حتی نوآوری های مربوط به هوش مصنوعی مصرف کننده نیز این ظرفیت را دارند که به طور پیش بینی نشده، در جنگ های سایبری مورد استفاده قرار بگیرند.در عین حال، ناند مولچاندانی (Nand Mulchandani)، سرپرست مرکز اطلاعات مشترک هوش مصنوعی وزارت دفاع آمریکا در همین نشست گفت: آمریکا با فقدان یک مرکز سازمان دهی برای هوش مصنوعی مواجه است؛ اما عین حال مزیت برخورداری از صنعت فناوری منعطف را نیز دارد. مولچاندانی، همچنین این احتمال را که چین در تلاش برای همجوشی فناوری های نظامی و مدنی است، بالا ندانست و گفت: دولت ها معمولا در هدایت مراحل اولیه توسعه فناوری موفق عمل نمی‌کنند.

السا ب. کانیا (Elsa B. Kania) از مرکز امنیت آمریکایی نو نیز با بیان اینکه تنش ها درباره چگونگی سرعت بخشیدن به هوش مصنوعی تحت تاثیر احتمال یک جنگ سرد فناوری بین آمریکا و چین شکل گرفته است، افزود: در این میان، چین با دسترسی به سرمایه و محققان برجسته خارجی، در زمینه نوآوری رشد بالایی دارد. به گفته وی، چینی ها دست آمریکا را خوانده‌اند.

اولریک وسترگارد نادسن (Ulrik Vestergaard Knudsen) جانشین دبیرکل سازمان توسعه و همکاری های اقتصادی (OECD) که رهبری تلاش برای توسعه همکاری های جهانی برای هوش مصنوعی را به عهده دارد، پنلیست دیگر این نشست بود. وی گفت: بسیاری از مفسران در واشنگتن و پکن این واقعیت را پذیرفته اند که ما درگیر شکل جدیدی از جنگ سرد هستیم. 

وی در عین حال افزود: نباید امیدمان را نسبت به شکل گیری همکاری های جهانی از دست بدهیم.

امی اپلبام رییس نهاد نوآوری اسراییل نیز با بیان اینکه کشورهای دموکراتیک باید درها را به روی هم باز کنند، گفت: ما باید به صورت جهانی و با همکاری یکدیگر کار کنیم و امیدوارم چین و روسیه نیز به این فرایند همکاری بپیوندند.

اریک اشمیت نیز با لزوم ائتلاف و همکاری میان کشورها موافقت کرد و در عین حال گفت: اما این همکاری باید به منظور شکست دادن چین باشد، نه وارد کردن این کشور به همکاری‌ها.
 


کد مطلب: 274543

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/274543/اریک-اشمیت-باید-جلوگیری-تسلط-چین-هوش-مصنوعی-متحد-شویم

ITMen
  https://www.itmen.ir