۰

گوگل بزرگ‌ترین حمله سایبری را متوقف کرد

تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۲۴
گوگل بزرگ‌ترین حمله سایبری را متوقف کرد
گوگل بزرگ‌ترین حمله سایبری را متوقف کرد

آی‌تی‌من-  به گفته گوگل، حملات سایبری مانند انکار سرویس توزیع شده (DDoS)، به طور چشمگیری در حال رشد است و باعث ایجاد اختلال در تجارت جهانی و منجر به قطع و از بین رفتن اعتماد کاربر می‌شود.

این غول فناوری گفت که زیرساخت‌های آن یک حمله انکار سرویس توزیع شده گسترده  2.5Tbps  را در سپتامبر 2017 مشاهده کرده که بالاترین حمله پهنای باند گزارش شده تا به امروز بوده و اوج حمله 6 ماهه بود که از چندین روش حمله استفاده می‌کرد.

گوگل در بیانیه‌ای اعلام کرد : علی رغم هدف قرار دادن همزمان آی پی‌های ما، احتمالاً به امید سقوط پدافند خودکار، این حمله هیچ تأثیری نداشت.

مهاجم از چندین شبکه برای جعل 167 مگابیت در ثانیه (میلیون‌ها بسته در ثانیه) به 180 هزار سرورCLDAP،DNS  و SMTP استفاده کرده، که پاسخ‌های زیادی را به گوگل ارسال می‌کند. شرکت اظهار داشت که این امر نشان دهنده حجم مواردی است که یک مهاجم با منابع کافی به دست می‌آورد: 4 برابر بزرگ‌تر از حمله رکورد شده 623 گیگابیت بر ثانیه از بات نت میرای (Mirai) بود که یک سال قبل از آن انجام شد و همچنان به عنوان بالاترین حمله پهنای باند گزارش شده تا به امروز محسوب می‌شود که منجر به کاهش اعتماد به نفس در برون یابی شده است.

با یک حمله انکار سرویس توزیع شده، دشمن امیدوار است که با سیل ترافیک بی فایده، خدمات قربانی خود را مختل کند. اگرچه ‌این حمله اطلاعات کاربر را در معرض دید قرار نمی‌دهد و منجر به مصالحه نمی‌شود؛ اما اگر به سرعت کاهش نیابد، می‌تواند منجر به قطع و از بین رفتن اعتماد کاربر شود. مهاجمان دائماً در حال توسعه روش‌های جدید برای ایجاد اختلال در سیستم‌ها هستند.

گوگل گفت که برخی حملات شاید روی یک هدف خاص متمرکز نباشد، اما در عوض به هر آی‌پی در یک شبکه حمله می‌کنند. ضرب ده‌ها نوع حمله در تنوع زیرساخت‌هایی که باید از آنها دفاع کرد، منجر به‌ایجاد احتمالات بی پایان می‌شود. وظیفه اصلی، تعیین ظرفیت مورد نیاز برای مقاومت در برابر بزرگ ترین حملات انکار سرویس توزیع شده برای هر معیار اصلی است.

این غول فناوری عنوان کرد :«در حالیکه می‌توانیم میزان مورد انتظار حملات آینده را تخمین بزنیم، اما باید برای موارد غیرمنتظره آماده باشیم و درنتیجه دفاع خود را بیش از حد ارائه می‌دهیم.»

شرکت اخیراً Cloud Armor Managed Protection را اعلام کرد که به کاربران امکان ساده کردن استقرارها، مدیریت هزینه‌ها و کاهش خطر امنیتی برنامه و حمله انکار سرویس توزیع شده را می‌دهد.

گوگل گفت که با بقیه شرکت‌ها در جامعه‌اینترنت در حال شناسایی و از بین بردن زیرساخت‌های مورد استفاده برای انجام این‌گونه حملات است.
 
مرجع : سایبربان
کد مطلب : ۲۷۴۵۵۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما