۰
از سوی معاون اول رییس جمهور

آیین نامه اجرایی رتبه بندی تولیدکنندگان کالا ابلاغ شد

تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۰۲
آیین نامه اجرایی رتبه بندی تولیدکنندگان کالا ابلاغ شد
آیین نامه اجرایی رتبه بندی تولیدکنندگان کالا ابلاغ شد

آی‌تی‌من- در جلسه  هیات وزیران و در راستای تکلیف مقرر در جزء (۴) بند (الف) ماده (۴) قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی مصوب ۱۳۹۸، آیین نامه اجرایی مربوط به رتبه بندی تولیدکنندگان کالاها، عرضه کنندگان خدمات و پیمانکاران طراحی - ساخت، به تصویب رسید.

فرآیند رتبه بندی متقاضیان شامل انتخاب مجری ذی‎ربط رتبه بندی توسط متقاضی از فهرست مجریان مندرج در سامانه توانیران و ارایه درخواست به مجری رتبه بندی از طریق این سامانه، بررسی و ارزیابی متقاضی توسط مجری رتبه بندی و صدور گواهینامه توسط توسط مجری رتبه بندی و درج رتبه صادر شده از طرف جری در سامانه توانیران توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت خواهد بود.

رتبه بندی بر اساس چهار حوزه مدیریتی، سوابق و تجربیات، توان مالی و فنی و امکانات (فناوری سخت افزاری، نرم‌افزاری، زیرساخت ها و سرمایه انسانی) برای هر متقاضی انجام می‌شود. مجری رتبه بندی پس از دریافت اسناد و مدارک لازم از متقاضی براساس شاخص‌ها و معیارهای رتبه بندی و در صورت نیاز بازدید میدانی، اقدام به ارزیابی و امتیازدهی ذیل هر شاخص کرده و نتایج امتیازهای حاصل را در قالب رتبه نهایی به متقاضی و وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام می‌کند.

هر یک از متقاضیان در صورت اعتراض، می‌توانند شکایت خود را به همراه مدارک و مستندات کافی برای رسیدگی به کارگروه مندرج در این آیین نامه ارایه کنند. همچنین به منظور نظارت بر حُسن اجرای این مصوبه، تعیین فهرست سایر مجریان ذی صلاح قانونی غیردولتی و رسیدگی به اعتبار گواهی های صادره توسط مجریان رتبه بندی از جمله رعایت اصل بی طرفی و عدم تعارض منافع، کارگروهی متشکل از نمایندگان وزارت، سازمان برنامه و بودجه کشور و وزارت امور اقتصادی و دارایی (سازمان بورس و اوراق بهادار) و دستگاه اجرایی ذی‌ربط تشکیل می‌شود و تصمیمات کارگروه با اکثریت آرا، لازم الاجراست.
 
کد مطلب : ۲۷۴۵۷۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما