کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

با انتشار اطلاعیه سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران

وظایف هیات نظارت بر انتخابات نصر تهران اعلام شد

3 آبان 1399 ساعت 12:30

هیات نظارت بر انتخابات دوره ششم هیات مدیره و بازرس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران با صدور اطلاعیه‌ای وظایف قانونی این هیات را برشمرده است. همچنین به منظور شفافیت هرچه تمام‌تر در برگزاری انتخابات و جلوگیری از ایجاد شائبه، از تمامی اعضای سازمان نصر، توجه و دقت بیشتر در مطالعه دستورالعمل‌ها و آیین‌نامه‌های مربوط به انتخابات را خواستار شده است.



آی‌تی‌من- متن این اطلاعیه به این شرح است:
عطف به بند 4 بخش اول دستورالعمل برگزاری انتخابات (مصوب هیات مدیره سازمان نصر استان تهران) وظایف این هیات، نظارت بر تمامی فعالیت‌های اجرایی مربوط به انتخابات، تهیه و ارایه گزارش تخلفات و رسیدگی به شکایات، تهیه و ارایه گزارش از نتایج انتخابات، تذکر و اصلاح موارد نقص دستورالعمل‌ و سایر ضوابط مرتبط با برگزاری انتخابات، ارایه گزارش به مجمع عمومی و تقاضای رسیدگی مجمع در مورد برگزاری انتخابات یا تعویق آن به منظور بررسی اشکالات و رفع آنها، است.

بر همین اساس هیات نظارت از تمامی روسا، دبیران کمیسیون‌ها و کلیه اعضا درخواست می‌کند با مطالعه دستورالعمل مذکور و سایر قوانین و آیین‌نامه‌های مرتبط با برگزاری مجمع عمومی و انتخابات هیات مدیره که در صفحه انتخابات پرتال سازمان درج شده است، ضمن جلوگیری از ایجاد شائبه و تخلف، در برگزاری شفاف و قانونمند انتخابات هیات نظارت را مساعدت کنند.خواهشمند است:
۱- عطف به بخش ششم دستورالعمل برگزاری انتخابات در ممنوعیت استفاده از امکانات و برند سازمان توسط نامزدها، هیچ‌یک از اعضای کمیسیون‌ها، کارگروه‌ها، شوراهای انتظامی و سایر ارکان سازمان مجاز به استفاده انتخاباتی از نام کمیسیون و زیرمجموعه‌های سازمان له یا علیه هیچ نامزدی نیستند.

۲- با عنایت به استفساریه‌های سازمان و پاسخ شورای عالی انفورماتیک در بند یک نامه صراحت دارد: هر فرد اعم از آنکه از شاخه شرکت‌ها، فروشگاه‌ها و یا مشاوران باشد، صرفاً در دو دوره متوالی می‌تواند به عضویت هیات مدیره انتخاب شود. تغییر شاخه و یا تاسیس شرکت در استان دیگر موجب انتخاب وی برای بار سوم به طور پیوسته نمی‌شود.

همچنین پاسخ سازمان فناوری اطلاعات صراحت دارد: «عضویت علی‌البدل متوالی اعضای هیات مدیره استان‌ها مشمول محدودیت‌های موجود در آیین‌نامه مشابه عضو اصلی است.» لذا اعضایی که در دو دوره متوالی به عنوان عضو اصلی یا علی‌البدل هیات مدیره در هر یک از نظام‌های استانی انتخاب شده‌ باشند برای دوره بعد به طور پیوسته، نمی‌توانند نامزد انتخابات شوند.

۳- درصورت تخلف هریک از نامزدها و یا ارکان سازمان از مقررات و دستورالعمل‌های انتخاباتی، هیات نظارت ضمن بررسی موضوع و ارایه گزارش به هیات مدیره، عطف به بند 4 دستورالعمل برگزاری انتخابات برای رسیدگی و اخذ تصمیم نهایی، گزارش تخلفات انتخاباتی را به اطلاع مجمع عمومی خواهد رساند.
 


کد مطلب: 274603

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/274603/وظایف-هیات-نظارت-انتخابات-نصر-تهران-اعلام

ITMen
  https://www.itmen.ir