۰
دبیر انجمن واردکنندگان موبایل:

کنترل بازار موبایل نیازمند ارز بیشتر است

تاریخ انتشار
سه شنبه ۶ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۴۶
کنترل بازار موبایل نیازمند ارز بیشتر است
کنترل بازار موبایل نیازمند ارز بیشتر است

آی‌تی‌من- امیر اسحاقی دبیر انجمن واردکنندگان موبایل گفت: با توجه به این که تقاضای خرید گوشی همراه از زمان بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها که به صورت مجازی آموزش‌های خود را دنبال می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند زیاد شده است، قیمت گوشی همراه نیز افزایش یافته و باعث نارضایتی بسیاری از مصرف‌کنندگان شده است. 

وی ادامه داد: این در حالی است که از ۸ مرداد ماه سال جاری میزان تخصیص ارز به طور قابل توجهی کاهش یافته که این موضوع به تنهایی تأثیر به سزایی در نوسانات بازار گوشی همراه دارد.البته اکنون گوشی‌های ذخیره موجود در بازار بین ۱.۵ تا ۲ میلیون دستگاه موبایل هستند که باید هر چه سریعتر با وارد کردن گوشی همراه بازار این کالا را کنترل کنیم.

وی افزود: یکی از موضوعات بسیار مهمی که در حوزه   بازار گوشی همراه می‌توان به آن پرداخت تغییر گروه کالایی گوشی همراه است که تا سال گذشته گوشی همراه در گروه کالایی عدد ۲۱ بوده اما امسال به عدد گروه ۲۳ تبدیل شده است. این به این معنی است که مقدار تخصیص ارز به این کالا کاهش یافته است. البته باید به این نکته پرداخت که از زمان اختصاص ارز تا رسیدن محصول به بازار ۶۵ روز کاری طول می‌کشد که اگر این زمان بیشتر شود، بازار باید از ذخیره گوشی همراه که همان دستگاه‌های داخل ویترین است، استفاده کند که قاعدتا مبلغ گوشی بالاتر به فروش می‌رسد.اسحاقی گفت: در حال حاضر به اندازه ۳۰ درصد نیاز ماهانه کشور به گوشی ارز تخصیص داده شده است به طوری که باید برای کنترل بازار به اندازه دو ماه ارز تخصیص داده شود تا بتوان به نیاز مردم پاسخ داده شود؛ چراکه امروز ارز دیگر صادراتی نیست و به صورت آزاد معامله می‌شود طی ۱۲ ماه اخیر تا پایان شهریور ماه ۱۵ میلیون و ۳۸۰ هزار دستگاه موبایل وارد شده، در حالی که مصرف کشور در این مدت زمان ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه بوده است.
مرجع : فارس
کد مطلب : ۲۷۴۶۲۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما