کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سامانه ملی اشتغال و کسب و کار راه‌اندازی شد

وزارت کار , 10 آبان 1399 ساعت 10:46

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی از راه‌اندازی سامانه ملی اشتغال و کسب و کار در کشور خبر داد.



آی‌تی‌من- عیسی منصوری، یکی از اهداف راه‌اندازی این سامانه را دسترسی به آمار و اطلاعات مرتبط با عرضه و تقاضای نیروی کار دانست و گفت: اطلاعات و داده‌های دقیق و جامع بازار کار و اشتغال از طریق این سامانه در اختیار مدیران ارشد و سیاست‌گذاران کشور قرار می‌گیرد تا بتوانند در طراحی سیاست‌ها و برنامه‌های اشتغال و تنظیمات نهادی بین ذینفعان اصلی بازار کار، از آن بهره ببرند.

وی با بیان اینکه وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی در راستای سیاستگذاری و برنامه‌ریزی بازار کار و  اشتغال کشور، این سامانه را راه‌اندازی کرده است گفت:  ایجاد بانک اطلاعات شغلی افراد در سن کار، بانک اطلاعات بنگاه‌ها و پایگاه اطلاعات مشاغل کشوربخش‌های اصلی این سامانه است.

تقویت توان سیاستگذاری، اجرا و نظارت در حوزه اشتغال و بازار کار کشور، پایش مستمر عملکرد طرح و سیاست‌های اشتغال‌زا، شناسایی شاغلان بخش غیر رسمی ‌بازار کار، پیش بینی نیازها، فرصت‌ها و تهدیدهای آینده کشور، رصد و پایش تحولات حوزه اشتغال به منظور تطبیق سرفصل‌های آموزشی متناسب با نیاز بازار کار، تجزیه و تحلیل روند نقل و انتقالات نیروی کار در کشور ( ملی و منطقه ای)، تخصیص شناسه شغلی به افراد درسن کار به منظور تعیین وضعیت شغلی و تخصیص کد استاندارد برای مشاغل کشور همراه با شرح جامع مشاغل، از جمله اهداف دیگری بود که منصوری بدان پرداخت.

وی گفت: تولید اطلاعات،دانش و تجزیه و تحلیل کسب و کار و اشتغال برای سیاست گذاران و سایر ذینفعان بازار کار هدف غایی این سامانه است.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال از همه افراد در سن کار کشور ( 15 سال به بالا) شامل شاغلان، بیکاران و (خانه‌دار، محصل، بازنشسته، دارای درآمد بدون کار و...) و همچنین فعالان عرصه کسب و کار (کارفرمایان دارای مجوز و بدون مجوز) دعوت کرد تا ضمن مشاهده اطلاعات شغلی و کسب و کار خود در این سامانه برای تکمیل آن به  https://lmis.mcls.gov.ir/  مراجعه کنند.

منصوری با تاکید بر اینکه همه اطلاعات فرد و صاحب کسب و کار نزد این وزارتخانه به صورت محرمانه باقی می‌ماند، در خصوص مراحل ثبت نام در سامانه نیز گفت: مرحله اول فرد وارد بخش ثبت نام شده و نسبت به تکمیل اطلاعات عمومی ‌و اختصاصی فردی اقدام می‌کند،پس از این مرحله با دریافت نام کاربری و گذرواژه وارد سامانه می‌شود، مرحله سوم نیز دریافت خلاصه رزومه شغلی (گواهی شده از وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی) است.

به گفته وی، کاربر می‌تواند تمامی ‌اطلاعات مربوط به سوابق شغلی،تحصیلی،گواهی نامه‌ها...را در این سامانه درج کرده و رزومه کاری خود را تکمیل کند.

منصوری با بیان اینکه سامانه تا پایان سال جاری برای ثبت نام فعال است افزود: با راه‌اندازی و پیاده‌سازی سامانه، انتظار می‌رود از طریق انسجام بخشی و استفاده از ظرفیت‌هاو امکانات در اختیار دستگاه‌ها و نهادهای تولیدکننده آمار و اطلاعات بازار کار، سیاستگذاران و تصمیم‌سازان این بخش بتوانند تغییر و تحولات آینده بازار کار را به صورت مستمر رصد کنند.
وی در مورد تاثیرگذاری این سامانه بر سیاستگذاری اشتغال نیز گفت: به منظور کاهش مشکلات موجود در نظام جمع آوری، پردازش و تحلیل اطلاعات بازار کار، لزوم استقرار نظام جامع اطلاعات بازار کار کشور، پیش نیاز اصلی و اساسی برنامه ریزان و متولیان بازار کار کشور است.

 


کد مطلب: 274644

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/274644/سامانه-ملی-اشتغال-کسب-کار-راه-اندازی

ITMen
  https://www.itmen.ir