۱
۰

اینترنت ماهواره‌ای استارلینک، تا سه ماه دیگر به اروپا می‌رسد

هند نیز در اواسط 2021 به اینترنت ماهواره‌ای دسترسی می‌یابد
تاریخ انتشار
جمعه ۱۶ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۴۱
کیت دریافت اینترنت ماهواره‌ای استارلینک، شامل سه‌پایه و دیش، پایانه و روتر وای فای
کیت دریافت اینترنت ماهواره‌ای استارلینک، شامل سه‌پایه و دیش، پایانه و روتر وای فای
 
آی‌تی‌من- ماسک علاوه بر این خبر، گفت که نسخه عمومی  بتای استارلینک، که هم اکنون در شمال آمریکا و جنوب کانادا عرضه شده، در ماه ژانویه در فلوریدا، در فوریه در اروپا و در اواسط سال 2021 در هند عرضه خواهد شد.

اسپیس‌ایکس اعلام کرده که کاربران نسخه بتای اینترنت ماهواره‌ای استارلینک به سرعت دانلودی بین 50 تا 150 مگابیت در ثانیه دست خواهند یافت، اما برخی کاربران، حتی اینترنتی پرسرعت‌تر از این را هم تجربه کرده‌اند.

اسپیس‌ایکس اعلام نکرده که تا کنون چه تعداد از متقاضیان برای تست عمومی اینترنت ماهواره‌ای استارلینک ثبت‌نام‌ کرده‌اند. اما در ماه ژوئن اعلام کرده بود که تا آن زمان بیش از 700 هزار نفر در آمریکا در این زمینه اظهار علاقه کرده بودند. اسپیس ایکس در روز 26 اکتبر ایمیلی به تعداد نامشخصی از افراد علاقه‌مند که برای دریافت تستی این سرویس روی وب‌سایت استارلینک اعلام آمادگی کرده‌بودند، ارسال کرد که در این ایمیل گفته شده بود، آنها می‌توانند سرعتی بین 50 تا 150 مگابیت را از این سرویس انتظار داشته باشند.

هزینه دریافت این خدمات از 600 دلار آغاز می‌شود. در واقع این شرکت هزینه اشتراک ماهانه 99 دلار را برای دریافت این سرویس تعیین کرده و 499 دلار نیز برای ارایه تجهیزات، شامل روتر وای‌فای، پایانه اتصال به ماهواره و یک سه پایه، دریافت می‌شود.

 تا کنون نزدیک به 900 ماهواره استارلینک در مدار نزدیک زمین قرار گرفته‌اند و در حال ارسال اینترنت به زمین هستند. شرکت اسپیس ایکس در نظر دارد که تا اواسط سال 2027 میلادی نزدیک به 12 هزار ماهواره استارلینک را در مدار قرار دهد. در نهایت قرار است تعداد این ماهواره‌ها به 42 هزار برسد و از این طریق کل کره زمین را تحت پوشش اینترنت ماهواره‌ای قرار دهد.
عرضه تست نسخه بتای عمومی اینترنت ماهواره‌ای استارلینک، روز 26 اکتبر (یک هفته قبل) آغاز شده است.

ایلان ماسک در توییت‌هایی با بیان اینکه چندهزار دعوت نامه برای تست عمومی این شرکت ارسال خواهد شد، به اعلام مکان‌هایی پرداخت که اینترنت استارلینک را دریافت خواهند کرد. وی گفت که کشورهای اروپایی، به زودی و پس از آنکه شرکت اسپیس‌ایکس، تاییدیه‌های کشور را دریافت‌کند، به این اینترنت دسترسی خواهند یافت. پیش‌بینی می‌شود که ارایه این اینترنت بین ماه‌های فوریه تا مارس سال آینده در اروپا آغاز شود.

وی گفت: با توجه به اینکه سیستم واحد اروپایی وجود ندارد، دریافت تاییدیه‌ها در هر کشور به صورت جداگانه لازم است و احتمالا تاییدیه‌های نهایی در ماه‌های فوریه یا مارس صادر خواهد شد.

ماسک همچنین اعلام کرد که ایالت فلوریدای آمریکا در ماه ژانویه به تست عمومی اینترنت ماهواره‌ای دسترسی می‌یابند. ایالت‌هایی هم که در عرض جغرافیایی پایین‌تری قرار دارند، باید صبر کنند تا ماهواره‌های بیشتری در مدار قرار بگیرد.

وی همچنین در پاسخ به توییت یکی از کاربران نوشت: پیش‌بینی می‌شود که هند در اواسط سال 2021 و به محض دریافت تاییدیه‌های رگولاتوری، به اینترنت ماهواره‌ای استارلینک متصل شود.


 
مرجع : Business Insider
کد مطلب : ۲۷۴۶۷۲
نظرات شما
Iran, Islamic Republic of
خیلی بالا پروازکنی کمبودهوای تنفس ب زمین میاندازدت
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما