کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

احتمال الکترونیکی شدن انتخابات ۱۴۰۰

ايسنا , 18 آبان 1399 ساعت 11:20

معاون سیاسی وزیر کشور با بیان احتمال الکترونیکی شدن انتخابات ۱۴۰۰ با تداوم شیوع کرونا گفت: شاید مهم‌ترین مساله‌ای که در این دوره با آن مواجهیم بحث ویروس کرونا و ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی است، بنابراین در این راستا از تجارب انتخابات استفاده خواهد شد تا مردم با خیال راحت بتوانند در انتخابات سال ۱۴۰۰ مشارکت داشته باشند.



آی‌تی‌من-  جمال عرف گفت: اکنون در تقویم برنامه میان دوره مجلس هستیم و تقویم انتخابات ریاست‌جمهوری از اسفند ماه آغاز می‌شود. وی افزود: سال ۱۴۰۰ چهار انتخابات شامل دوره سیزدهم ریاست جمهوری، شوراها و میان دوره‌ای مجلس یازدهم و مجلس خبرگان برگزار خواهد شد.

معاون سیاسی وزیر کشور بیان کرد: احتمال الکترونیکی شدن انتخابات با توجه به شیوع کرونا وجود دارد و این مهم با شورای نگهبان در حال بررسی است و این هفته جلسه‌ای با همین موضوع داریم تا به جمع بندی برسیم. عرف ادامه داد: وزارت کشور همه تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات سال ۱۴۰۰ را آماده می‌کند، شاید مهم‌ترین مساله‌ای که در این دوره با آن مواجهیم بحث ویروس کرونا و ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی است، بنابراین در این راستا از تجارب انتخابات کشورهای روسیه و کره جنوبی استفاده خواهد شد تا مردم با خیال راحت بتوانند در انتخابات سال ۱۴۰۰ مشارکت داشته باشند. معاون سیاسی وزیر کشور با بیان اینکه هنوز قانون جدید ابلاغ نشده است و تا آن زمان، قاعدتا طبق قانون قبل عمل خواهیم کرد، یادآور شد: اگر طرح مجلس به قانون مبدل شود و در زمان لازم به ما برسد در تقویم‌مان تغییراتی اتفاق خواهد افتاد و حدود سه ماه جلوتر خواهیم آمد.

عرف خاطرنشان کرد: امری که برای ما مهم است بحث‌های تکنیکال پروتکل‌ها است که بررسی می‌کنیم تا مردم با خیال راحت وارد صندوق‌ها شوند و انتخاب خوبی داشته باشند.
 


کد مطلب: 274685

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/274685/احتمال-الکترونیکی-شدن-انتخابات-۱۴۰۰

ITMen
  https://www.itmen.ir