۰
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی:

رونمایی از نسخه نویسی الکترونیکی به دست رییس جمهوری انجام می‌شود

تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۰۷
رونمایی از نسخه نویسی الکترونیکی به دست رییس جمهوری 
انجام می‌شود
رونمایی از نسخه نویسی الکترونیکی به دست رییس جمهوری انجام می‌شود

آی‌تی‌من- مصطفی سالاری مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در نشست خبری خود که دیروز برگزار شد، گفت: امروز (سه‌شنبه) آغاز طرح ۳۰۷۰ است، در مسیر تحول سازمان تامین اجتماعی نیاز بوده گام‌های جدی برداریم.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه امروز در شرایط شیوع کرونا باید مراجعات مردم را به تامین اجتماعی کاهش دهیم، گفت: در ایام عادی هم باید در کاهش مراجعات مردم و کاهش هزینه قدم برداریم چرا که دولت الکترونیک نیز بر همین راستاست.

وی افزود: در ماه‌های اخیر گام‌هایی برداشته شده است که تاکید رهبری و رییس جمهور مبنی بر جلوگیری از تجمع مردم و افزایش خدمات غیر حضوری در ایام کرونا بود و این تاکیدات ما را بر آن داشت که منسجم‌تر از قبل گام برداریم و یک برنامه ریزی فشرده و مستمر داشته باشیم.

سالاری گفت: مقدمات این طرح برداشته شده است و امروز ۳۰ خدمت غیر حضوری رونمایی می‌شود که ۷۰ میلیون مراجعه را کاهش می‌دهد و به همین دلیل طرح ۳۰۷۰ نامیده شده است. تا پایان بهمن ماه ۳۰ خدمت غیر حضوری شده و ۷۰ میلیون مراجعه را از ۹۶ میلیون مراجعه کاهش دهیم.

سالاری افزود: عدم چاپ دفترچه‌های درمانی، ۷۵ درصد و ۳.۴ مراجعات به کارگزاری‌ها و شعبات تامین اجتماعی را کاهش داد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: یکی از خدمات غیر حضوری که امروز رونمایی شد، پرداخت کمک هزینه ازدواج به بیمه شدگان است بیمه شدگانی که ازدواج می‌کنند برای دریافت کمک هزینه نیاز به مراجعه و درخواست ندارند چراکه ما با سازمان ثبت احوال تبادل اطلاعات داریم و هر ازدواجی که ثبت می‌شود را برای ما ارسال می‌کنند و پرداخت صورت می‌گیرد.

وی افزود: خدمت‌های دیگری به صورت غیرحضوری هفته‌های آینده صورت می‌گیرد و اگر از مرجع دیگری می‌توانیم کمک دریافت کنیم تا خدمات غیر حضوری را انجام دهیم و بیمه شدگان حتی نیاز به ارایه درخواست نداشته باشد قطعا این کار را خواهیم کرد.

سالاری ادامه داد: اگر این امکان فراهم نبود شرایط درخواست غیر حضوری را برای بیمه شدگان فراهم می‌کنیم.

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی درباره فراهم شدن زیر ساخت‌های لازم برای اجرای نسخه نویسی الکترونیکی، گفت: خرید سخت افزار، ذخیره سازی دیتا و امکاناتی که لازم بود را تهیه کردیم و مشکل زیر ساختی نداریم و پهنای باند اینترنت نیز فراهم شده است تا قطعی سیستم نداشته باشیم.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: در نسخه نویسی الکترونیکی، تامین اجتماعی وظایف خود را انجام داده است و رونمایی این مساله را رییس جمهور می‌کند.

وی افزود: به هریک از حلقه‌های درمان که شامل؛ مطب، آزمایشگاه و ... است، دو راه را پیشنهاد کردیم، یک راه استفاده از سامانه‌هایی است که تدوین کردیم و راه دیگر این است که اگر از پزشکی از سامانه خاصی استفاده می‌کند، با حلقه‌های واسطه‌ای که ما تعریف کردیم به سیستم ما وصل شود.سالاری گفت: از منظر تامین اجتماعی، از امروز اجرای نسخه نویسی الکترونیکی آغاز می‌شود. تامین اجتماعی زیرساخت‌های لازم را برای این اقدام دارد هر پزشک، درمانگاه و ... بخواهد می‌تواند نسخه نویسی الکترونیکی را برای بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی اجرا کند.
 
کد مطلب : ۲۷۴۷۲۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما