کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

برخورد پلیس فتا با عاملان «چالش‌های غیر اخلاقی»

پلیس , 20 آبان 1399 ساعت 12:55

معاون اجتماعی پلیس فتا از دستگیری سرشاخه‌های اصلی تشویق و ترغیب افراد به انجام ‌چالش‌های غیر اخلاقی خبر داد.



آی‌تی‌من-  سرهنگ رامین پاشایی با اعلام دستگیری سرشاخه‌های اصلی چالش‌های غیر اخلاقی ‌گفت: یکی از ویژگی‌های بارز فضای سایبر، ایجاد سرگرمی ‌و راه‌اندازی چالش‌های مختلف است و کاربران فضای مجازی با پیگیری چالش‌ها و دعوت به رفتار و گفتمانی خاص، پیگیر تحقق بخشیدن به اهداف خاصی هستند ضمن اینکه دعوت به چالش‌ها یکی از پیوست‌های جدانشدنی از فضای سایبر است.

وی ادامه داد: بعضی اوقات یک پویش و چالش از حالت محلی، منطقه ای و قاره ای خارج می‌شود و به علت خصلت بارز فضای مجازی که وابسته به مکان نیست در سطح بین المللی و جهانی مطرح شده و کاربران فضای مجازی فارغ از محل اقامت، نژاد و مذهب به آن می‌پیوندند و پیام همبستگی خود را با آن اعلام می‌کنند؛ در این حوزه می‌توان به چالش‌های ضد نژاد پرستی و یا کودکان و خانواده‌های آسیب دیده از جنگ و تضییع حقوق انسانی پرداخت.

وی گفت: اجرا و راه اندازی چالش‌های مختلف در هر کشور و اقلیم از فرهنگ و هنجارهای اخلاقی هر جامعه پیروی می‌کند از سویی با توجه به اختلاف نظرهای گفتمان فرهنگی، دینی و اخلاقی در هر جامعه برخی چالش‌ها در قالب شوخی و سرگرمی، فعالیت‌های مدنی و اجتماعی، زیستی و محیطی و ... هر کشور صورت می‌پذیرد.

پاشایی گفت: به تازگی در کشور چالشی توسط تعدادی افراد به راه افتاده که کاربران را به رفتار زشت و ناپسند و مغایر عفت عمومی ‌دعوت می‌کند و ضمن تشویش اذهان عمومی، باعث اعتراض شدید کاربران عادی و کنشگران حرفه‌ای فضای مجازی شده است.

وی گفت : در این راستا طی چند روز اخیر افرادی که به عنوان سر شاخه اصلی تشویق‌کننده و ترغیب‌کننده اجرای این چالش‌های غیر اخلاقی بودند شناسایی و ضمن دستگیری به مراجع قضایی معرفی شدند.

این مقام انتظامی‌با بیان اینکه رصد دایمی ‌رفتارهای مغایر با شئونات دینی، اخلاقی و فرهنگی پذیرفته شده در جامعه توسط پلیس فتا در حال اجراست، گفت: هر گونه تشویق، ترغیب و راه‌اندازی کانال با موضوع اجراء چالش‌های مغایر با اخلاق، عفت عمومی‌و شؤونات عام رفتاری و هنجارهای جامعه جرم است و پلیس فتا با دعوت‌کنندگان با این گونه اعمال برابر قانون برخورد خواهد کرد. 

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا گفت: هموطنان می‌توانند در صورت مشاهده و گزارش موارد مشکوک و یا نیاز به مشاوره و راهنمایی با سایت cybrpolice.ir در ارتباط باشند.
 


کد مطلب: 274731

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/274731/برخورد-پلیس-فتا-عاملان-چالش-های-غیر-اخلاقی

ITMen
  https://www.itmen.ir