۰

نحوه رای‌‏گیری انتخابات نصر تهران اعلام شد

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۵۹
نحوه رای‌‏گیری انتخابات نصر تهران اعلام شد
نحوه رای‌‏گیری انتخابات نصر تهران اعلام شد

آی‌تی‌من-  هیات مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌‏ای متشکل از اعضای شاخه شرکت‏‌ها، اعضای شاخه فروشگاه‏‌ها، اعضای شاخه مشاوران و بازرس، در دوره‌های سه ساله از طریق انتخابات، تشکیل می‌شود. در پی شروع ویروس کرونا در سال جاری و بر اساس تصمیم هیات مدیره سازمان، فرآیند شرکت در دوره ششم مجمع و انتخابات هیات مدیره این سازمان به این شرح است:

 گام اول) معرفی نماینده در مجمع
تمامی اعضای سازمان که قصد شرکت در انتخابات را دارند، باید در مهلت اعلامی توسط دبیرخانه، به پورتال سازمان متبوع خود مراجعه کرده و پس از ورود، از طریق لینک «معرفی نماینده در مجمع»، اطلاعات نماینده خود را در مجمع معرفی کنند.

برای اعضای شاخه شرکت‌‏ها، باید نام و نام خانوادگی نماینده، شماره تلفن همراه و کد ملی نماینده ثبت شود. علاوه بر آن، روزنامه رسمی (دال بر عضو بودن فرد در هیات مدیره) و نامه معرفی شرکت که به امضای امضاداران مجاز رسیده و ممهور به مهر شرکت است، باید بارگذاری شود.

از آنجا که احراز هویت فرد از طریق سامانه شاهکار انجام می‌شود، شماره تلفن همراه و کد ملی نماینده باید به درستی ثبت شده باشند؛ در غیر این صورت، امکان ورود نماینده به سامانه انتخابات وجود نخواهد داشت.در صورت احراز هویت، پیامکی دال بر ثبت نماینده شرکت در مجمع ارسال خواهد شد که در آن علاوه بر مشخصات شرکت و تعداد برگ رای، لینک سامانه انتخابات، تاریخ و زمان شرکت در انتخابات هم اعلام شده است. در صورت تایید نشدن هویت در سامانه احراز هویت، برای اصلاح اطلاعات باید مجددا به پورتال و پروفایل خود مراجعه شود.

اگر شرکت قصد دارد فردی را به عنوان وکیل برای مجمع معرفی کند، باید وکالت‌نامه محضری (به جای معرفی‏‌نامه) بارگذاری و شماره تلفن همراه و کد ملی وکیل نیز وارد شود.

اعضای شاخه فروشگاه‌‏ها هم باید برای معرفی نماینده به پروفایل خود در پورتال مراجعه کنند. برای این اعضا تنها نیاز است اطلاعات دارنده پروانه کسب ثبت شود. امکان معرفی وکیل وجود برای اعضای این شاخه وجود ندارد.

اعضای شاخه مشاوران هم باید برای معرفی نماینده به پروفایل خود در پورتال مراجعه کنند. برای این اعضا هم تنها نیاز است که اطلاعات فرد مشاور ثبت شود.

  گام دوم) ورود به سامانه رأی‏‌گیری
نمایندگان معرفی شده باید برای رای دادن به نامزدهای مورد نظر ابتدا به سایت مخصوص انتخابات مراجعه کنند.

ورود به سامانه بر اساس کد ملی انجام خواهد شد. در صفحه احراز هویت پس از وارد کردن »کد عضویت» و «کد ملی نماینده»، ابتدا احراز هویت از طریق سامانه شاهکار انجام شده و در صورت موفقیت، یک کد OTP برای شماره تلفن همراه فرد ارسال می‏شود.

کد OTP ارسالی برای مدت 120 ثانیه (2 دقیقه) معتبر بوده و فرد نماینده باید ضمن ثبت آن در این مدت، وارد سامانه انتخابات شود. پس از گذشت این زمان و انقضای کد ارسالی، فرد باید دوباره تلاش کند.

در صفحه انتخاب نامزدها، اعضای هر شاخه باید به صفر تا حداکثر تعداد افراد مورد نیاز در آن شاخه و همچنین به صفر تا یک نفر نامزد بازرس رای دهند.

نماینده پس از تکمیل انتخاب، رای خود را ثبت اولیه می‏‌کند.

پس از آن، یک کد OTP دیگر به شماره تلفن همراه نماینده ارسال می‌‏شود. با ثبت این کد توسط نماینده، رای ثبت نهایی شده و غیرقابل تغییر خواهد بود. پس از ثبت نهایی رای، یک کد پیگیری برای فرد از طریق پیامک ارسال خواهد شد. فرد می‌‏تواند از طریق این کد بعداً مشخصات ثبتی رای خود را بازیابی کند.

شایان ذکر است: نامزدهای بازرس برای هر سه شاخه شرکت‌ها، فروشگاه‌ها و مشاوران مشترک است و نتیجه آراء هر سه شاخه به صورت تجمیعی منتشر می‏‌شود.

شاخه اشخاص حقیقی نمی‏‌توانند به بازرس رای دهند.
 
کد مطلب : ۲۷۴۷۳۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين