کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

هزینه اینترنت شاد به خانواده‌ها باز می‌گردد

فارس , 26 آبان 1399 ساعت 12:17

وزیر آموزش ‌و پرورش گفت: هرکسی از شبکه شاد استفاده کند قطعاً اینترنتش رایگان است و اگر کسی بابت اینترنت شاد پولی پرداخت کند با توجه به شماره‌ای که وزارت ارتباطات اعلام کرده است، بلافاصله رسیدگی می‌شود و اگر هزینه‌ای پرداخت ‌شده باشد، بازگشت داده می‌شود.



آی‌تی‌من-  محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش در یازدهمین نشست از سلسله نشست‌های گفت‌وگوی هفته که با هدف ایجاد ارتباط و تعامل دوسویه بین وزارت آموزش ‌و پرورش و دستگاه‌های مختلف کشور و با موضوع گفت‌وگو بر محور تحول با حضور حمیدرضا حاجی بابایی رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای معاونان، مدیران کل آموزش‌وپرورش استان‌ها و رؤسای 760 منطقه آموزش‌ و پرورش کشور به ‌صورت ویدئوکنفرانس و از طریق شبکه آموزشی دانش‌آموز (شاد) برگزار شد، اظهار کرد: بعد از راه‌اندازی شبکه آموزشی دانش‌آموز (شاد)، امکان برقراری ارتباط با لایه‌های مختلف آموزش ‌و پرورش به‌صورت مستقیم و بدون ارسال بخشنامه یا دستورالعمل را داشته‌ایم؛ این امکان در لایه مختلف ستاد تا صف برقرار شد و در یک نگاه کلی‌تر می‌توان گفت پلتفرم شاد بسیاری از موانع را از میان برداشته و امکان برقراری ارتباط رودررو و مستقیم را برقرار کرده است.

حاجی میرزایی در پاسخ به سؤالی در خصوص شبکه شاد، اظهار کرد: ما با یک پدیده غیرمنتظره‌ای روبه‌رو شدیم باید سریعاً کاری انجام می‌دادیم شاد یک مولود شش‌ماهه است با توجه به تلاش‌هایی که در شش ماه انجام‌شده، این شبکه به بزرگ‌ترین بستر ارایه خدمات مبتنی بر اینترنت در کشور تبدیل‌ شده است. این حجم از کاربران نیازمند زیرساخت‌های قوی‌تری است؛ بنابراین هم وزارت ارتباطات برای تقویت و توسعه زیرساخت‌ها پیگیر است و هم ما پیگیر این موضوع هستیم و کاربران نیز می‌دانند که مشکلات این شبکه روزبه‌روز کمتر می‌شود.

حاجی‌میرزایی افزود: وقتی وارد زیست‌بوم جدید شدیم ظرفیت‌های ویژه‌ای ایجاد شد یکی از این ظرفیت‌ها بارکد هست که روی هر یک از صفحات کتاب‌های درسی یک کد قرار می‌گیرد و با قرار گرفتن گوشی روی آن کد کاربران می‌توانند از ارزش‌افزوده بیشتری بهره‌مند شوند، فیلم‌های مناسب تکمیلی را برای آن محتوا دریافت کنند این موضوع به‌صورت آزمایشی و برچسب در برخی مناطق در حال انجام است البته سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی اطمینان داده است که همه کتاب‌ها را تا پایان سال به سیستم بارکد مجهز کند.

وی اضافه کرد: هرچند این موضوع از طریق برچسب انجام می‌شود اما سال آینده در درون خود کتاب قرار می‌گیرد.

 آموزش و پرورش خود را محدود به «شاد» نکند
در همین حال سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با انتقاد از قابلیت‌های سامانه شاد، گفت: شاد تبدیل به سامانه‌ای شده که معلم و دانش آموز فقط در آن صوت می‌گذارند.

احمدحسین فلاحی در گفت‌وگو با خانه ملت با تأکید بر ضرورت بهره مندی بیشتر از آموزش از راه دور در شرایط پیک کرونایی در مقطع فعلی، اظهار کرد: در حال حاضر وضعیت کشور به لحاظ کرونا به نحوی است که آموزش در بخش‌های مختلف کشور غیرحضوری شده و پشتیبانی سامانه شاد نیز با مشکلات بیشتری مواجه شده است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی ‌ادامه داد: از زمانی که سامانه شاد توسط وزارت آموزش و پرورش طراحی و راه‌اندازی شد، تذکرات و هشدارهایی از جانب نمایندگان به ویژه اعضای کمیسیون آموزش درباره نقص‌های بسیار سامانه شاد و آموزش از راه دور به این وزارتخانه داده شده که با وجود تلاش‌های صورت گرفته اما هنوز دارایی اشکالاتی است.

  تعاریف از شبکه شاد بزرگنمایی است
وی با بیان اینکه متأسفانه در واقع سامانه شاد به این محدود شده است که معلمان و دانش‌آموزان صوت می‎گذارند، اضافه کرد: این سامانه ایرادات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری فراوانی دارد که نشان‌دهنده این است آموزش و پرورش در سامانه شاد موفق نبوده است.

فلاحی یادآور شد: این سامانه عملا در زمان‌های پیک استفاده دچار اخلال می‌شود و بسیاری از خانواده‌ها نسبت به این مساله گله‌مند هستند. در حال حاضر دانش‌آموزان قربانی ناکارآمدی وزارت آموزش و پرورش، آموزش از راه دور و ناهموار هستند و همه تعاریفی که مسوولان وزارت آموزش و پرورش از سامانه شاد می‌کنند، بزرگنمایی است و بسیاری از آنها صحت ندارد.

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تأکید کرد: آموزش و پرورش نباید خود را منحصر به شاد کند و می‌توان از ظرفیت سایر نرم‌افزارهای بومی‌ نیز در جهت ارتقای کیفیت آموزش مجازی بهره‌مند شود. این میزان از نارضایتی در میان خانواده‌ها، دانش آموزان و معلمان نشان می‌‎دهد که آموزش و پرورش باید در رویکرد خود در حوزه آموزش مجازی تجدید نظر کند.
 


کد مطلب: 274773

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/274773/هزینه-اینترنت-شاد-خانواده-ها-باز-می-گردد

ITMen
  https://www.itmen.ir